Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@16:08:14 GMT

مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی بود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۵۸۱۵

مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی در بازدید از شرکت کاغذ‌سازی راشا کاسپین زنجان که با حضور معاون اجتماعی و پیگشیری از وقوع جرم دادگستری استان، فرماندار زنجان و تعدادی از مدیران کل ادارات مرتبط انجام شد، اظهار کرد: محیط زیست یک پیوست الزام‌آور برای ما در انجام فعالیت‌های صنعتی است و توجه به محیط زیست نه تنها مانع اشتغال و تولید نیست بلکه در این موضوع ظرفیت‌های بسیار گسترده در ایجاد اشتغال و تولید وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان مرکز استان زنجان افزود: ما وظیفه داریم ضمن در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی به مسئله اقتصاد استان، تولید و میزان اشتغال آن صنعت نیز توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی بود، ادامه داد: نگرانی‌هایی که در مورد فعالیت این شرکت به ما منتقل می‌شد که نشان از دغدغه مردم نسبت به مسائل زیست محیطی است و مردم مطمئن باشند که حتما ما در تصمیمات خود در خصوص این شرکت الزامات زیست محیطی را در اولویت مد نظر قرار خواهیم داد.

کرمی در رابطه با نتایج این بازدید‌ها و بررسی‌ها گفت: شرکت راشا کاسپین زنجان اقدامات خوبی در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی انجام داده است ولی در دیدگاه مردم این امر به خوبی بروز داده نشده است که جا دارد با شفاف سازی در این مورد نگرانی‌های مردم نیز برطرف شود.

دادستان مرکز استان زنجان ضمن اشاره به برداشت قانونی از آب‌های زیر‌زمینی گفت: اقداماتی که شرکت راشا کاسپین در راستای ایجاد اشتغال برای استان کرده است اقدام ارزشمندی است ولی این شرکت باید در راستای برداشت از آب‌های زیر‌زمینی به مقدار قانونی اکتفا کند.

کرمی ادامه داد: لازم است BOD و COD پساب شرکت حتما و به طور مستمر و برخط، کنترل و نظارت شود و موضوع بحث خروجی آب نیز باید حل شود تا مشکل زیست محیطی برای مردم منطقه بوجود نیاید.

گفتنی است، در این بازدید و جلسه که به مدت پنج ساعت به طول کشید مدیران کل مربوطه که در جلسه نیز حضور داشتند به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص حل مشکلات این شرکت پرداختند.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: راشا کاسپین دادستان مرکز استان زنجان محسن کرمی شرکت راشا کاسپین زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی گردید.

وی افزود در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌گردد و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه گردید. 

رستگاری اظهار داشت در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی می‌باشد. 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم