Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@00:09:39 GMT

ثبت رکورد جدید دارندگان کد بورسی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۵۸۳۵

ثبت رکورد جدید دارندگان کد بورسی

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که تاکنون ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار کد بورسی صادر شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در حالی که ۵۳ سال از تشکیل بورس اوراق بهادار در ایران می‌گذرد، ‌از ابتدای بورس تا اول سال ۹۹ کمتر از ۱۲ میلیون کد بورسی صادر شده بود، یعنی به نسبت جمعیت ۸۲ میلیونی ایران، کمتر از ۱۵ درصد مردم دارای کد معاملاتی بورسی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بازار بورس کارش را سبز شروع کرد

اما از اول سال جاری با حمایت دولت و ارائه سهام شرکتهای مهم چون شستا در بورس و نیز آزاد شدن سهام عدالت بعد از ۱۴ سال، اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار بیشتر شد، به گونه‌ای که کل کدهای بورسی تا کنون به رقم ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار کد رسیده است.

بر اساس آخرین آمارها، در ۶ ماه نخست امسال ۸ میلیون و ۸۳۵ هزار کد معاملاتی بورسی جدید از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) صادر شده است. فراوانی استان‌ها در صدور کد بورسی به این صورت است که بیشترین کد بورسی صادر شده مربوط به استان تهران با ۳ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۱۶۲ نفر بوده و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۱۸۶ هزار و ۵۸۱ کد بوده است.

منبع:پژوهشکده پولی و بانکی

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری کد بورسی کد بورسی صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم  همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار شد.

گفتنی است طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا