Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و فرمانده نیروی هوافضای سپاه، دو سامانه راداری قدیر به شبکه پدافند راداری کشور الحاق شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح، امروز (سه‌شنبه) آئین الحاق دو سامانه راداری برد بلند ساخت نیروی هوافضای سپاه به شبکه راداری کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، رادار سه‌بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی شد و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادارها در سراسر کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به‌صورت چهاروجهی بدون چرخش و حرکت مکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد هزار کیلومتری است.

از ویژگی‌های برجسته این رادار کشف انواع هواپیماهای پنهان‌کار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزانی و تولید بومی است و با سه اپراتور عملیاتی شود.

جمهوری اسلامی ایران در تأمین انواع رادارهای جستجو و کشف خودکفا بوده و در بین ۲۰ کشور رادار ساز عمده جهان، در رتبه و موقعیت ۱۰ دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: نیروی هوافضای سپاه رادار قدیر قرارگاه خاتم الأنبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی شرق، ضمن بازدید از سایت شهید علایی گناباد، سامانه‌های پدافندی این سایت را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

امیر سرتیپ علیرضا الهامی در جمع فرماندهان و کارکنان این سایت پدافندی گفت: امروز پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد و متناسب با تهدیدات دشمنان، توان رزم خود را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این پیام را به مردم شریف کشور عزیزمان می‌دهیم که فرزندان جان بر کفشان در نیروی پدافند هوایی ارتش با تمام توان از مرز‌های هوایی کشور حراست و پاسداری می‌کنند.

جانشین نیروی پدافند هوایی افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی نیرو‌های مسلح به ویژه پدافند هوایی سرافراز امنیت خوبی در تمامی مرز‌های هوایی کشور برقرار است.

امیر سرتیپ الهامی در پایان از اقدامات قابل توجه و جهادیِ این سایت پدافندی در حوزه طرح‌های عمرانی، رفاهی و خدماتی قدردانی کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم