Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهلول تکلوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای جلوگیری از خام‌فروشی فرآورده‌های دامی این استان ،از سرمایه‌گذاران طرح‌ها و صنایع فرآوری تولیدات دامی با تمام توان حمایت می‌کنیم.

به گفته او ، در حالی که سالانه بیش از ۲۶۵ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود به دلیل کمبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی شیر و فرآورده‌های لبنی فقط ۱۰۰ هزار تن در استان مصرف و مابقی به صورت خام به استان‌های دیگر کشور ارسال و پس از فرآوری و بسته‌بندی به استان بازگشته و با قیمت چندین برابر شیر عرضه شده خام در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: این موضوع شامل حال سایر فرآورده‌های دامی از جمله تولید گوشت قرمز نیز بوده و از مجموع ۳۰ هزار تن گوشت قرمز تولید شده ۱۰ هزار تن مصرف استانی داشته و ۲۰ هزار تن به صورت خام برای بسته‌بندی و فرآوری راهی استان‌های دیگر می‌شود. 

تکلوی گفت: برای جلوگیری از خام‌فروشی تولیدات دامی و افزایش درآمد بهره‌برداران فعال در بخش دامداری و دامپروری استان اردبیل از هرگونه طرح‌های پیشنهای سرمایه‌گذاران متقاضی اجرای طرح‌های فرآوری و بسته‌بندی محصولات دامی حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و ارتقای سلامت از لحاظ مصرف گوشت قرمز و گوشت سفید سه میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی و ۸۱ میلیون قطعه طیور در نیمه نخست امسال علیه انواع بیماری‌ها در استان واکسینه شد.

او با بیان اینکه بدلیل شرایط مطلوب تولید دام و فرآورده‌های خام دامی در استان امکان صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی در چهارچوب دستورالعمل‌های ویژه بهـداشتی به سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه فراهم است ، افزود : از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن پا و پنجه مرغ طی ۸۲ فقـره گواهی بهداشتی حمل به کشورهای امارات ، هنگ کنگ و ویتنام صادر شده است.

وی همچنین از صادرات ۲ میلیون و ۳۷ هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی تحت نظارت بهداشتی و کیفی اداره کل طی ۱۷ فقره گواهی بهداشتی به مقصد کشورهای عراق و عمان در این مدت خبر داد.

برچسب‌ها خلخال سازمان دامپزشکی کشور استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال سازمان دامپزشکی کشور استان اردبیل خلخال سازمان دامپزشکی کشور استان اردبیل اخبار کنکور استان اردبیل بسته بندی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، ابراهیم کاویانی از تولید 92 تن گوشت مرغ در  شهرستان عباس آباد امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ و جایگاه آن در سبد غذایی روزانه مردم، گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار مرغ  تاکنون 92 تن گوشت مرغ در مزرعه مرغ گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: این شهرستان دارای 3 مزرعه پرورش مرغ اجداد، 2 مزرعه مرغ گوشتی و 4 مزرعه مرغ مادر گوشتی است که نقش به سزایی در تولید گوشت مرغ شهرستان و استان دارد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد