Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یاسر حسین» معاون رئیس ستاد الحشد الشعبی عراق، اعلام کرد که اتاق عملیات این سازمان که برای مراسم اربعین حسینی (ع)، تشکیل شده بود، تا بازگشت آخرین زائر از کربلا به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی، تصریح کرد که این سازمان از اول ماه صفر، برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی، تسهیل ورود و خروج آنها در استان کربلا و خدمت به آنها آماده بود و در مراسم امسال یک مسأله دیگر وجود داشت که شیوع کرونا بود از ما خواسته شد تا در این مراسم نقش داشته باشیم و به همین دلیل الحشد الشعبی یک اتاق عملیات برای زیارت اربعین ایجاد کرد و آن را به کلیه تجهیزات فنی و لجستیکی مجهز ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر حسین افزود: الحشد الشعبی در کلیه مسیرهای زائران برای نظارت و پیگیری دوربین نصب کرد و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی الحشد نیز در کلیه مناطق تحت حفاظت خود در استان کربلا مستقر شدند تا در راستای حفظ امنیت، امور را رصد کنند و با هرگونه ناهنجاری احتمالی در چارچوب قانون برخورد کنند.

«صادق الحسینی»، سخنگوی الحشد الشعبی در محور استان دیالی نیز دیروز از موفقیت طرح امنیتی الحشد برای مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت که در این طرح هفت تیپ و پنج هزار نیروی الحشدالشعبی شرکت داشتند تا مانع هرگونه شکاف امنیتی در این مراسم شوند و پیاده روی ده‌ها هزار زائر به سوی کربلای معلی را تسهیل کنند.

وی افزود که این طرح از نظر شمار نیروهای شرکت‌کننده چه از الحشد الشعبی و چه سایر تشکیلات امنیتی بی‌نظیر بود و بخش‌های تحت کنترل الحشد با وجود چالش‌های امنیتی جدی، هیچ نقض و شکاف امنیتی را شاهد نبود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: الحشد الشعبی یاسر حسین کربلا مراسم اربعین حسینی اربعین حسینی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی