Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@12:28:13 GMT

لزوم تمرکز جدی بر موضوع جهش تولید

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۶۷۴۱

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم تمرکز جدی بر موضوع جهش تولید در شش ماهه دوم سال از سوی دستگاه‌های اصلی متولی تولید تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اقای اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید، از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی خواست به صورت جدی برای بخش تولید وقت بگذارند و به گونه‌ای مدیریت کنند که شاهد فعال‌تر بودن واحد‌های تولیدی و فراوانی کالا‌های مورد نیاز مردم در بازار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رییس جمهور افزود: اینکه گفته می‌شود با وجود فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه اقتصاد کشور همچنان سرپا ایستاده است به معنای نبود مشکل در اقتصاد و بخش تولید نیست بلکه سرپا بودن اقتصاد یعنی با وجود همه فشارها، به فضل الهی واحد‌های تولیدی کشور همچنان فعالیت دارند و کالا‌های مورد نیاز جامعه در بازار‌ها موجود است.
وی ادامه داد: البته تورم و مشکلات اقتصادی، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده، اما دولت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا هم از اشتغال کارگران بخش تولید صیانت شود و هم وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد.
معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت توجه به بخش‌های پیشران اقتصاد تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی سهم مشخصی از تسهیلات را برای بخش‌های پیشران اقتصاد در نظر بگیرد و تسهیلات این بخش‌ها را با اولویت پرداخت کند چراکه با فعال شدن بخش‌های پیشران اقتصاد، رشته‌های صنعتی متعدد دیگر نیز به حرکت در می‌آید.
اقای جهانگیری با اشاره به گزارش نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نیاز‌های ارزی و ریالی بخش تولید، تصریح کرد: اگرچه تامین منابع مالی نقش مهمی در جهش تولید دارد، اما شناسایی و رفع موانع اداری و ساز و کار‌های دست و پا گیر پیش روی بخش تولید نیز بسیار مهم است و اگر این مسائل برطرف شوند، مسیر تحرک و جهش بخش تولید هموار خواهد شد.
وی از بانک مرکزی خواست در کنار تلاش برای تدوین سیاست‌های پولی و اعتباری و صیانت از منابع ارزی کشور، بخش تولید را نیز به طور ویژه مورد توجه قرار داده و به دنبال پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی برای تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه بخش تولید باشد و از روش‌های مختلف نظیر تامین ارز مستقیم در سامانه نیما و یا تهاتر و دیگر روش‌ها برای واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی عمل شود.
در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس سازمان بازرسی کل کشور و مشاور اقتصادی رییس قوه قضائیه نیز حضور داشتند، نماینده وزارت صمت گزارشی از مهمترین موانع و چالش‌های بخش تولید ارائه کرد.
در این گزارش از تامین منابع ریالی و ارزی به عنوان مهمترین ضرورت بخش تولید در سال جاری یاد شد و پیشنهاداتی نیز برای فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی ارائه گردید.
نماینده وزارت صمت همچنین ضمن ارائه گزارشی از برآورد منابع ارزی مورد نیاز حوزه تولید در سال ۱۳۹۹، به تشریح برنامه ریزی‌های انجام شده برای مدیریت واردات و اولویت بندی در تخصیص و تامین ارز مورد نیاز بخش تولید پرداخت. برچسب ها: جهانگیری ، معاون اول ، تمرکز جدی ، جهش تولید ، واحدهای تولیدی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جهانگیری معاون اول تمرکز جدی جهش تولید واحدهای تولیدی واحد های تولیدی بانک مرکزی مورد نیاز معاون اول جهش تولید بخش تولید بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین

معین الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان  گفت: در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه بیش از ۳ هزار کیلومتر راه خاکی و بدون پل و ابنیه فنی وجود دارد که در هر بارندگی راه بیش از ۶۰۰ روستا مسدود می شود. به دلیل حجم بالای ویرانیها و گرفتاری مردم در سیل، به شدت ماشین آلات سنگین نظیر بولدزر، گریدر، لودر، کامیون و سایر ماشین‌آلات راهسازی نیاز است.

معین الدین سعیدی  افزود: اراضی و باغات حاشیه رودخانه‌ها، بندسارها و محصولات کشاورزی به طور کامل از بین رفته است نیاز فوری است تا وزرات راه، بنیاد مسکن، وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان سایر استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان و همچنین خیران درخواست می شود ماشین آلات مورد نیاز را اعزام و مشکلات را کمتر کنند.

وی گفت: سیل بند و دیوار و دایک‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌های وجود ندارد و مردم بشدت در آبگرفتگی‌ها دچار مشکل شده‌اند. تقاضا داریم تا می‌توانید به این منطقه ماشین آلات منتقل کنید تا بتوانیم برای حل مشکلات مردم گرفتار در سیلاب اقدامی بکنیم این سیل تمام شد ولی در هر بارندگی مشکلات مجددا همینهاست.

وی افزود: در منطقه سواحل مکران مخصوصا در چابهار، کنارک، زراباد، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری به دلیل حجم خسارت‌ها باید تعداد زیادی از ماشین آلات سنگین باشد تا بتوان تا حدودی این میزان از خسارت‌ها را جبران کرد.

وی خاطر نشان کرد: من از وزیر کشور، استاندار و تمام مسئولینی که در سیل کنار مردم بودند و در منطقه حضور داشتند تشکر می‌کنم و قدردان حضورشان هستیم اما تنها با این رفت و آمدها مشکلی حل نمی‌شود و باید زیرساخت‌های لازم تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای پایین دست سد خیرآباد در نیکشهر، مجموعه روستاهای مجتمع فضل الهی و مجتمع حمیری در قصرقند، بخش مرکزی چابهار، بخش باهوکلات و حوزه بریس جاهایی هستند که بیشترین چالش را در تامین آب دارند. مردم تانکرهای آب را ۲ تا ۳ میلیون تومان خریداری می‌کنند و باید تدبیری اندیشیده شود و عملیات اجرایی فوری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: حجم خرابی‌های سیل به گونه‌ای است که عزم ملی و اعتبارات ملی می‌خواهد تا بخشی از این چالش‌ها برطرف شود. در کنارک منازلی را دیدیم که هنوز آب ناشی از سیلاب در داخل آن‌ها تخلیه نشده است.

وی افزود: در بخش بیرها و بخش کهیر بسیاری از خانه‌ها تخریب شده‌اند و هنوز آب در داخل آن‌ها وجود دارد. این مسائل را نمی‌شود نادیده گرفت و باید هر چه سریع‌تر مشکلات مردم سیل زده برطرف شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: از وزارت راه، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجموعه بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، خیرین، گروه‌های مردم نهاد درخواست دارم کمکی در حوزه تامین ماشین آلات بکنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی را حل کنیم.

وی افزود: من از تمامی خیرین، رسانه‌ها و کسانی که در سیل اخیر و اسفند ماه در کنار مردم بودند تشکر می‌کنم امیدواریم در این شرایط سخت هم ما را در حوزه تامین ماشین آلات یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی