حضرت آقا راه امام را احیا و در عرصه عمل، اجرایی کردند/ دشمن در جدایی ملت از رهبری و ولایت شکست خورد
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۶۸۹۸
به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس، ماهنامه پاسدار اسلام گفتوگویی با آیت الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام داده است که بخشهای مهم آن از نظرتان میگذرد.
۵ عنصر ولادت و تداوم انقلاب
- به نظر من حداقل پنج عنصر راز و رمز ولادت انقلاب اسلامی در عصر حاضر و رمز ماندگاری و تداوم انقلاب هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
- عامل سوم، پیشگامی و حضور روحانیت و دانشگاهیان متعهد در صحنه و شکلگیری شبکهای از روحانیت، دانشگاهیان، معلمان و نخبگان برای تبیین، تبلیغ، ارتباط با مردم و نهضت تبیین و آگاهیبخشی و بصیرتافزائی با محوریت روحانیت، مساجد، جلسات قرآن و تشکیل این شبکه بود.
- عنصر چهارم حضور مردم در صحنه بود. مردم احساس حیات کردند. خودشان را یافتند و به خودباوری و دینباوری، احیای هویت اجتماعی ملت ایران برپایه باورها و ارزشهای اسلامی دست یافتند.
- عنصر پنجم، صبر و مقاومت و پایداری و تحمل سختیها در راه اسلام، چه قبل و چه بعد از انقلاب و در مراحل مختلف بوده است. اگر چهار عنصر اول میبودند، اما مردم خسته میشدند و کنار میرفتند و یا نخبگان در مقطعی فاصله میگرفتند، انقلاب شکل نمیگرفت و این پنج عنصر تداوم پیدا نمیکردند.
انقلاب اسلامی یک انقلاب نرمافزاری است
- انقلاب اسلامی یک انقلاب نرمافزاری است. اگر این نرمافزار از لحاظ ساختاری و از لحاظ مدیریت و رهبری و از لحاظ هوشمندی و شناخت و معرفت و از لحاظ منابع و ظرفیتهای انسانی، هماهنگ عمل کند، قدرت تولید میشود و بازتولید قدرت، دشمن را به شکست میکشاند.
- اگر دشمن در دهه اول انقلاب با سختافزار به میدان آمده بود و با گلوله به قلب فرزندان ما میزد، در دهه دوم با تحریف و قلب حقایق سعی میکند بر عقل و فکر و هوش و قدرت محاسباتی مردم تسلط بیابد و آن را از کار بیندازد و یأس و ناامیدی تولید کند.
سعی دشمن در ایجاد یأس و ناامیدی در بدنه مردم
- تحریف حقایق چند جلوه دارد. یکی تحریف حقایق به جای التزام اسلام و القای این نکته که دیگر اسلام مشکلی از ما را حل نمیکند و فایده ندارد. ایجاد فاصله بین مردم و ولایت و القای این نکته که تقصیر تمام مشکلات متوجه ولی است. ایجاد فاصله بین مردم و نخبگان اهل حق و القای این نکته که همه نخبگان باندهای قدرت و ثروت تشکیل دادهاند و فساد در اینها سیستمی شده. ایجاد یأس و ناامیدی در بدنه مردم و القای این نکته که مردم از انقلاب فاصله گرفتهاند، در حالی که اینطور نیست.
دشمن روی مردم کار کرد و شکست خورد
- دشمن تلاش میکند استقامت مردم را به سستی تبدیل کند. بنابراین به نظر من هر پنج عنصر را با محوریت جنگ نرم و از کار انداختن موتور محرک انقلاب یعنی مردم را هدف گرفتهاند. اما به نظر من در این برنامه هم شکست میخورند. راه چاره هم این است که در برابر جنگ نرم، قدرت نرم تولید کنیم؛ این موتور را همیشه به حرکت درآوریم و ظرفیتهای مردم را در کنار ولایت احیا کنیم. راه چاره، پیوند عمیق و ناگسستنی بین امت و امامت و ملت و ولایت است. دشمن در دهههای دوم و سوم و چهارم انقلاب روی مردم کار کرد و شکست خورد.
- اینها هر ده سال، در سالهای ۷۸، ۸۸ ، ۹۷ و ۹۸ هم فتنههائی را راه انداختند و میگویند که در سال ۹۹ هم میخواهند کارهائی بکنند. در فتنههای ۷۸ و ۸۸، دشمن تصور میکرد که از تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم، نتیجه گرفتهاند و میخواستند با فتنه، همه چیز را از بین ببرند.
پایه فتنه سیاسی، فتنه اخلاقی و اعتقادی است
- پایه فتنه سیاسی، فتنه اخلاقی و اعتقادی و سست کردن ایمان و باورهای مردم است و دشمن تصور میکرد که در این سست کردن موفق شده است. اما در فتنه ۸۸ دیدند که موفق نشدند و شکست خوردند، چون مردم قدرت خلق ۹ دی را داشتند. ۹ دی نشانه این است که قدرت مردمی انقلاب، قدرت فعال و پویائی است.
دشمن در محاسباتش نسبت به ملت ایران اشتباه فاحشی کرده است
- بعضیها ناامیدانه میگفتند که نسل اول امام و نسل دوم جنگ را دیدهاند؛ اما نسل سوم و چهارم نه امام و نه دفاع مقدس را دیدهاند و در نتیجه در معرض شبیخون دشمن هستند، پس انقلاب تمام شد. در حالی که همین نسلی که نه امام و نه دفاع مقدس را دیدهاند، در وقت خود حماسهساز دفاع از حرم شدند و اردوهائی مثل راهیان نور و برنامههای معنویای که در همین مسجد جمکران برگزار میشوند؛ برنامههای محرم و صفر که امام میفرمایند اسلام با همین محرم و صفر زنده است، پیوند نسلها را ممکن کرده است و پیوند نسلها نشان داد که دشمن در محاسباتش نسبت به ملت ایران اشتباه فاحشی کرده است.
دشمن در جدایی ملت از رهبری و ولایت شکست خورد
- دشمن از این لحاظ که ملت را از رهبری و ولایت جدا کند شکست خورد، اما در دهههای سوم و چهارم تلاش کرد شبکهای از مسلمانان لیبرال را درست کند. این شبکه صرفاً ربطی به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نداشت، بلکه طراحی ایجاد شبکه مسلمانان لیبرال، یک طراحی منطقهای است و اینها در تمام کشورهای عربی و اسلامی و به ویژه ایران اسلامی به دنبال نخبهپروری بودند. نخبهپروری به این معنا که اندیشه لیبرال دموکراسی و غربگرائی در قالب یک اسلام لیبرال جا بیندازند و به مسلمانان لیبرال قدرت بدهند تا از طریق دموکراسی و انتخابات، قدرت را به دست بگیرند و به هنگام، به مثابه سربازان آنها عمل کنند.
نخبگان و خواص در مقایسه با عموم مردم، عقب ماندند
- متأسفانه در ایران، نخبگان و خواص در مقایسه با عموم مردم، عقب ماندند و مردم پیشگام شدند و بعضی از خواص در دام طراحی دشمن افتادند. در بین خواص چند جریان ایجاد شد. گروه اول، جریان غربگرا هستند که راهحل مشکلات کشور را نزدیک شدن به غرب و امریکا میدانند و از دو دهه قبل شعار داده بودند که انقلاب اسلامی تمام و جمهوری اسلامی آغاز شده است. میگویند انقلابیگری ضدجمهوری اسلامی است. انقلابیگری یعنی تندروی. به جای انقلابیگری باید در چهارچوب مرزهای جمهوری اسلامی عمل کنیم و به فکر منابع ملی باشیم. منافع ملی هم اقتضا میکند که با امریکا و همه دنیا بسازیم.
- جریان دوم را من جریان نفعگرا میگذارم که در تمام جریانات سیاسی هستند و بیشتر به فکر ثروت و قدرت و پست و کرسیشان هستند و نه به فکر هزینه کردن برای انقلاب.
- جریان سوم در بین نخبگان را من جریان محافظهکار مینامم. اینها ممکن است آدمهای خوب و نسبت به انقلاب اسلامی مؤمن باشند و نفعگرا هم نباشند، اما میگویند احتیاط اقتضا میکند که با همه کار کنیم. از جمله با همان جریانی که با غرب مماشات میکند. در فتنه ۸۸ دیدیم که برخی از اینها بلندگوی دشمن شدند.
مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، مکتب زنده انقلاب اسلامی است
- مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، مکتب زنده انقلاب اسلامی است. مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مکتبی است که انقلاب به واسطه آن پیروز شد و تداوم پیدا کرد و با همین مکتب هم، انقلاب ماندگار خواهد شد. مکتب حاج قاسم سلیمانی یعنی مکتب اسلام، مکتب اهلبیت(ع)، مکتب ولایت فقیه، مکتب عاشورا، مکتب فداکاری در راه اسلام، مکتب انتظار و مکتب حضور مردم در صحنه. حاج قاسم نماد پیوند نسل انقلابی و مؤمن و حاضر در صحنه در چهار دهه انقلاب شد.
راز ماندگاری اسلام، ولایت است
- راز ماندگاری اسلام و پاسداری از اسلام، ولایت است. اگر ولایت رسولالله(ص) نبود، اسلام پیروز نمیشد. علت این گرایش انحرافی و شکلگیری جریان قدرت و ثروت و فاصله گرفتن مردم از اسلام ناب، با شکل گرفتن جریان انحرافی قدرت بود که اسلام را تحویل پادشاهی مطلقه معاویه دادند و دولتهای اموی و عباسی شکل گرفتند. انقلاب اسلامی آغاز اختیار ولایت الهی در عرصه حکومت و سیاست بود و علت اینکه این شیرازه و عناصر پنجگانه از هم نپاشید، ولایت الهی است.
حضرت آقا در این ۳۱ سال خط امام و ولایت فقیه را زنده کردند
- امام در زمان خودش در تثبیت و ماندگاری انقلاب نقش درجه یکی را ایفا کرد و ولایت و رهبری معظم انقلاب، حضرت آیتالله العظمی خامنهای «حفظهالله تعالی» در مدیریت انقلاب و تعمیق ریشههای آن و بسترسازی برای ساخت تمدن نوین انسانی برپایه خط امام و ولایت نقش فوقالعادهای را ایفا کردند. یعنی در واقع رهبری و حضرت آقا در این ۳۱ سال خط امام و ولایت فقیه را زنده کردند و به خط عمق و اصالت دادند و براساس خط امام نهضت و مقاومت را پیش بردند.
- زمان امام دوران تأسیس و بنیانگذاری دوران تثبیت انقلاب اسلامی بود و دوران ولایت رهبری عزیز دوران دولتسازی، جامعهپردازی و دوران تمدنسازی و دوران تعمیق و گسترش شعاع انقلاب اسلامی بود. بر این پایه میبینیم که محور انقلاب اسلامی شکل گرفت و زیرساختهای انقلاب اسلامی، از جمله پیشرفت علمی، تحول در حوزههای علمیه، اقتدار بازدارنده دفاعی در مقابل دشمنان و الگوسازی برای پیشبرد نهضت برپایه پنج مرحلهای که فرمودند. ایشان فرمودند این انقلاب پنج مرحله را پشت سر میگذارد. مرحله اول خود انقلاب کردن، مرحله دوم تثبیت و نهادسازی، سوم دولتسازی، چهارم جامعهپردازی، پنجم تمدنسازی. ما در مرحله دولتسازی هستیم و مراحل بعدی جامعهپردازی و تمدنسازی، البته با زیرساخت پیشرفت علمی هستیم.
در دوران ولایت حضرت آقا به سمت آزادی قدس و ظهور حرکت میکنیم
- با اعتمادی که ایشان به نسل جوان و مؤمن و انقلابی و جهادی در صحنه دارند، کادرسازی صورت گرفته است. انشاءالله با عملی شدن بیانیه گام دوم و طراحی عملیاتی شدن آن، سه مرحله خودسازی جمعی، جامعهپردازی و تمدنسازی اسلامی در دوران ولایت حضرت آقا به سمت زمینهسازی برای آزادی قدس و ظهور منجی عالم بشریت، حضرت حجتبنالحسن(عج) حرکت میکنیم.
ولایت حضرت آقا نشانه توجه امام زمان(عج) به انقلاب است
- به نظر من ولایت حضرت آقا نشانه لطف و توجه حضرت امام زمان(عج) به این انقلاب و تداوم آن است. این که موضوع رهبری شورائی به رهبری فردی تبدیل شد و اشارات حضرت امام به صلاحیت و شایستگی حضرت آقا برای رهبری پس از خودشان، از نظر من همگی لطف حضرت امام زمان«عج» است.
-بعد از اینکه امام نامهای در پاسخ به صحبتی که حضرت آقا در خطبههای نمازجمعه درباره بحث ولایت فقیه کردند، نوشتند و در آنجا به حرفهای ایشان پاسخ دادند. هنوز ۲۴ ساعت نگذشته بود که آقا پیش امام رفتند و گفتند منظور من این است و امام فرمودند شما جزو افراد نادری هستید که مثل خورشید میدرخشید.
- کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در سال ۵۳ نوشته شده. گاهی که به بخشهائی از این کتاب مراجعه میکنم، کانّه در سال ۹۹ نوشته شده است.
توسل به امام زمان برنامه همیشگی حضرت آقا است
- اشاره کردید به توسل ایشان به حضرت حجتبنالحسن«عج» در فتنه ۸۸، میخواهم بگویم که این برنامه همیشگی ایشان است. از آقای سیدحسن نصرالله شنیدم و این را چند جا گفتهام که در زمانی که دشمن در کنفرانس شرمالشیخ در پی خلع سلاح حزبالله بود، اینها آمدند و با آقا ملاقات کردند و در این دیدار به ایشان گفتند که دیگر تمام شد و میخواهند حزبالله را خلع سلاح کنند و ما چه کار کنیم؟ سیدحسن نصرالله میگوید، آقا تبسمی کردند و فرمودند، «نه، اینطور نمیشود. شما برگردید به لبنان و به امام زمان«عج» متوسل شوید. انشاءالله پیروز میشوید.» بعد فرمودند که گاهی در اداره کشور، کار به جائی میرسد که به دوستان میگویم بیائید برویم به جمکران، زیارت امام زمان«عج»، آلیاسین، نماز، توسل و با دست پر به تهران برمیگردیم. الحمدلله خداوند یک رهبر متوسل به امام زمان«عج» به ما عنایت کرده است.
- حضرت آیتالله خامنهای خط امام را زنده و در صحنه مدیریت، اجرائی و به بشریت ثابت کردند که قرن حاضر، قرن و عصر امام خمینی(ره) و عصر تجلی قدرت اهلبیت(ع) و انشاءالله عصر ظهور امام زمان«عج» است.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: حضرت آیت الله خامنه ای اسلام مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی ولایت فقیه آیت الله کعبی رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی ولایت حضرت آقا انقلاب اسلامی جامعه پردازی امام زمان عج ولایت فقیه تمدن سازی شکست خورد نظر من خط امام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علمالهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آنچه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو میشد.
علم الهدی افزود: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد، اما آنها میدانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.
وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عدهای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار میرفت و اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.
علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. بهخاطر همین موضوع بود که علیابن ابیطالب (ع) را در محراب، حسین ابنعلی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایتها را درحق آنها و پیروانشان روا داشتند.
وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا میزند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید میتازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب میکشاند و امروز هم دشمنان دین اینچنین هستند.