Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:15:56 GMT

سفر به کشورهای همسایه بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۶۹۳۲

سفر به کشورهای همسایه بیشتر می‌شود

ولی تیموری در وبینار بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌های گردشگری ایران و عمان که با هدف اشتراک تجارب و اقدامات در مدیریت بحران کرونا و پیگیری تعاملات و توافقات پیشین و با حضور خانم میثاء المحروقی معاون گردشگری وزارت گردشگری و میراث‌فرهنگی عمان گفت: یکی از ماموریت‌های ذاتی و کلیدی دولت در صنعت گردشگری حفظ و تقویت روابط با بازارهای هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآمدی این امر می‌تواند بسترساز حضور مداوم بخش خصوصی در جریان گردشگری دو کشور باشد. 

وی افزود: ضرورت این اقدام در دوران همزیستی با کرونا که سطح فعالیت بخش‌های خصوصی دو طرف به کم‌ترین حالت ممکن رسیده است؛ الزامی و حیاتی است. از این رو با همین رویکرد معاونت گردشگری وزارتخانه متبوع اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری سلسله وبینارهای تقویت همکاری‌های گردشگری با کشورهای بازار هدف  جمهوری اسلامی ایران کرده است.


وی با بیان اینکه این وبینار با هدف اشتراک تجارب و اقدامات در مدیریت بحران کرونا و پیگیری تعاملات و توافقات پیشین برگزار شده؛ گفت: یکی از راهکارهای توسعه گردشگری دو کشور تحقق برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری است که با ملاحظات شیوع ویروس کرونا، در مسیر عملیاتی قرار خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان از دیرباز پیشینه روابط تاریخی و فرهنگی عمیقی داشته اند. نیاز است با تبادل گردشگر و تقویت این حوزه روابط موجود استمرار و استحکام یابد.

تیموری افزود: در سال گذشته تبادل گردشگر میان ایران و عمان با رشد دو برابری مواجه بود که این شرایط سرآغاز خوبی در زمینه همکاری‌های این حوزه در ایام کرونا و پساکرونا خواهد شد. منتها طبق پیش‌بینی‌ها زمان همزیستی با ویروس کرونا طولانی خواهد بود و نیاز است با رعایت  شیوه نامه‌های بهداشتی و ضوابط تعیین شده تداوم همکاری‌های گردشگری محقق شود.  
معاون گردشگری افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در صنعت گردشگری به دنبال انتشار ویروس کووید۱۹، اینطور پیش‌بینی شده که از این پس بیشترین تبادلات و سفرهای انجام شده میان کشورهای همسایه خواهد بود؛ از این رو تقویت همکاری‌های گردشگری با کشور عمان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیرو اجرایی شدن سند همکاری‌های گردشگری دو کشور می‌توان برخی اقدامات را به‌رغم محدودیت‌های کرونا در مسیر اجرا قرار داد که از مهم‌ترین آنها امور مربوط به تبلیغات، اطلاع‌رسانی، تهیه محتوا، کلیپ و فیلم و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک گردشگری به شمار می‌آید.  
همچنین معاون گردشگری به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در صنعت گردشگری کشور در مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تعیین ضوابط و رعایت شیوه نامه های  بهداشتی در زنجیره خدمات این حوزه و نیز ایجاد بستر لازم به منظور تحقق سفر هوشمند از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در همکاری نزدیک با ستاد کرونا و ارگان‌های فرابخشی مرتبط بوده است که تعیین شیوه نامه بهداشتی ورود گردشگران خارجی به ایران نیز به عنوان اقدامی تکمیل‌کننده پس از بازگشایی مرزها اجرایی خواهد شد.  
تیموری در این نشست مجازی بر استمرار مشورت و همکاری‌های آموزشی و پایه‌ای گردشگری میان دو کشور ایران و عمان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر به‌رغم محدودیت‌های اعمال شده حاصل از انتشار ویروس کرونا در حال حاضر بالغ بر دو هزار پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست؛ از این رو در شرایط حاضر نیز از همکارهای گسترده در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری استقبال خواهیم کرد.

معاون گردشگری در پایان پیشنهاد کرد: در چارچوب برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری ضرورت دارد تا بر بندهای عملیاتی و قابل اجرا در دوران کرونا تاکید شود. به همین منظور  فعال شدن کارگروه مربوطه می‌توان آغازی دوباره در روابط گردشگری دو کشور را ترسیم کرد.

صدور روادید فرودگاهی برای ایرانیان نشانه اهمیت این بازار برای عمان
همچنین در این نشست میثا المحروقی با اشاره به تغییرات ساختاری در وزارتخانه آن ها که به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شده است، بهره مندی از تجارب جمهوری اسلامی  ایران را ارزشمند و کاربردی دانست.

وی با اشاره به تاکید وزیر گردشگری سلطنت عمان بر تقویت روابط متقابل تاکید کرد و صدور روادید فرودگاهی برای ایرانیان را نشانه ای از اهمیت این بازار برای عمان دانست.  

در حال حاضر تدابیر لازم برای تعیین  شیوه نامه بهداشتی به منظور آغاز پروازهای منظم و روابط گردشگری با برخی کشور انجام گرفته که امیدواریم این ارتباط به زودی با جمهوری اسلامی ایران نیز برقرار شود.

 عمان تنها پذیرای افراد مقیم این کشور است. طبق دستور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، تقاضای همکاری در سایر حوزه ها از جمله سرمایه گذاری، آموزش، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی نیز از ایران وجود دارد که انتظار می‌رود در پی تقویت همکاری‌های گردشگری میسر شود.  

برچسب‌ها ولی تیموری جهانگردی عمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ولی تیموری جهانگردی عمان ولی تیموری جهانگردی عمان اخبار کنکور تقویت همکاری های گردشگری گردشگری دو کشور معاون گردشگری جمهوری اسلامی میراث فرهنگی ویروس کرونا شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم

به گزارش قدس آنلاین، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم