Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان «افزایش نگرانی‌ها در میان کارکنان کاخ سفید به علت شیوع ویروس کرونا» نوشت: کیت اندرسون براور که برای نگارش کتاب جدیدش مصاحبه‌هایی را با کارمندان سابق کاخ سفید انجام داده است می‌گوید بیشتر کارکنان کاخ سفید را سیاه‌پوستان و لاتین‌تبار‌ها تشکیل می‌دهند و بیشترشان مسن و سالخورده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌نویسد: تعداد ۹۰ نفر از افراد رابط، پیشخدمت، خانه‌دار، باغبان، مهندسان و آشپز‌های تمام وقت که با حفظ این عمارت تاریخی و ایجاد یک خانه راحت و دور از چشمان کنجکاو بیش از هر کس دیگری در آن ساختمان با خانواده اول (خانواده رئیس‌جمهور) مملکت سروکار دارند. این کارمندان غالباً مناصب خود را برای دهه‌ها حفظ و برای هر دولت یکی پس از دیگری کار می‌کنند قطع نظر از اینکه چه کسی در مسند قدرت قرار گرفته وظایف خود را انجام می‌دهند. در عین حال احتیاط یکی از مولفه‌های اصلی شغل کارمندی کاخ سفید است. صحبت کردن در مورد هر چیزی، از جمله شرایط کار، می‌تواند دلیلی برای اخراج باشد.

این روزنامه در ادامه افزود: در هر حال ماه‌ها است که این دولت، کاخ سفید را به عنوان حبابی مصون از ویروس کرونا در نظر گرفته است و دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری را با امتناع از استفاده از ماسک، غفلت از حفظ فاصله اجتماعی و تکیه بر آزمایش‌های سریع ویروس کرونا که ثابت شده موارد ابتلا را به درستی نشان نمی‌دهد، نادیده گرفته است.

با ابتلای رئیس جمهور، بانوی اول، دبیر مطبوعاتی کیلی مک انانی، دستیار ارشد هوپ هیکس، مشاور سابق کلیان کانوی و تعداد فزاینده‌ای از مقامات دولت که آزمایش ویروس کرونای آن‌ها مثبت شده است، این حباب ترکید. اکنون دیگران می‌کوشند تا صدای کسانی باشند که در پشت در‌های آن ساختمان کار می‌کنند و نمی‌توانند از طرف خود صحبت کنند.

بیشتر بخوانید

ترامپ به محض ورود به کاخ سفید ماسکش را برداشت انتقاد والاس از قانون‌شکنی خانواده ترامپ در مناظره اول

سام کاس که شش سال سرآشپز اوباما بوده است گفت: من می‌دانم که افراد در آنجا ترسیده‌اند. من اطمینان دارم که آن‌ها نگران زندگی خود و خانواده‌های خود هستند و در خصوص انجام مسئولیت‌های خود در خصوص کشورشان احساس وظیفه می‌کنند و خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

روز یکشنبه سر و صدای گروهی به نمایندگی از پرسنل سرویس مخفی برخاست که با اشاره به حضور دو محافظ در خودروی حامل ترامپ مبتلا به کووید-۱۹ در حال خروج از مرکز پزشکی والتر رید، به طرز بی‌سابقه‌ای خشم خود را نسبت به بی تفاوتی ظاهری رئیس جمهور نسبت به خطرات سلامتی افراد محافظ وی ابراز کردند.

یک از کارشناسان گفت باید نگران افراد دیگری بود که در آنجا کار می‌کنند، کسانی که کف را تمیز می‌کنند و غذا می‌پزند و غذا سرو می‌کنند و چمن‌ها را می‌زنند. تمام این آمریکایی‌ها از قشر متوسط و سخت کوش که در شرایطی که در کاخ سفید پروتکلی در رابطه با بیماری کووید-۱۹ وجود نداشته است، به خانه‌های خود می‌روند.

بیشتر کارمندان متشکل از کارمندان آفریقایی‌تبار، لاتین‌تبار یا فیلیپینی و بسیاری از افراد مسن و سالخورده هستند و به همین علت در زمره آسیب پذیرترین جمعیت‌ها در برابر همه گیری قرار دارند. کارمندان سابق شک دارند که خانواده رئیس جمهور در اطراف کارمندان حین کار ماسک بزنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا کرونا در آمریکا ویروس کرونا رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن