Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض ضرار» رئیس گروه موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» از آزادی قریب‌الوقوع هزاران نفر از خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

شورای دموکراتیک شاخه سیاسی شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این گروه متشکل از عناصر کُرد است که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و مناطق نفتی شرق سوریه را در اشغال خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرار به خبرگزاری فرانسه گفت که این عناصر از اردوگاه الهول خارج خواهند شد و فقط عناصر خارجی در آن باقی خواهند ماند.

وی همچنین تأکید کرد، در این اردوگاه خانواده عناصر داعش حضور دارند که «این افراد آزاد خواهند شد؛ زیرا اگر نزدیکانشان، جان آنان را تضمین کنند، بازداشت این خانواده‌ها، معنا ندارد».

این مسئول کُرد اما مشخص نکرد که چه زمانی این تصمیم اجرایی خواهد شد. وی در عین حال گفت که عناصر عراقی نیز خواهند توانست به کشور خود بازگردند، «ولی بسیاری از آنان از ترس بازداشت یا محاکمه در عراق به خاطر ارتباط با گروه [داعش]، ترجیح می‌دهند در اردوگاه باقی بمانند».

درباره اهمیت این اردوگاه برای واشنگتن، کارشناسان تأکید دارند که آمریکایی‌ها قصد دارند در این اردوگاه تروریست پرورش دهند؛ اردوگاهی که حدود سه هزار خانواده از عناصر داعش را در خود جای داده است.

کارشناسان با اشاره به اینکه روانشناسان آمریکایی، در اردوگاه الهول، وضعیت خانواده‌های داعش را تحت نظر دارند، تصریح کردند، این اردوگاه به کارگاه‌هایی تقسیم شده است که یک نفر از این خانواده‎‌ها، تحت نظارت آمریکا، هر کارگاه را اداره می‌کند.

این منابع با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این اردوگاه، کتاب‌های تکفیری را در اختیار خانواده‌های داعش قرار می‌دهند، اعلام کردند که یکی از این کتاب‌ها «ملة ابراهیم» نوشته «المقدسی» است؛ کتابی که در زندان بوکا نیز وجود داشت و سبب شکل‌گیری نسل جدیدی از تکفیری‌ها شد. این افراد بعدها توسط نیروهای آمریکایی در سال 2010 آزاد و به فرماندهان داعش بدل شدند.

کارشناسان خاطرنشان کردند، آنچه در الهول در حال رخ دادن است، کپی برابر اصل رخدادهایی است که در زندان‌های آمریکا در عراق رخ داد و ظاهرا ایالات متحده در حال بازتولید نسل جدیدی از تکفیری‌ها تحت عناوین و نام‌های جدید است.

این منابع در پایان تأکید کردند، از سن فرزندان ذکور حاضر در اردوگاه مشخص است که ما پس از گذشت هفت تا نهایت 10 سال دیگر، در برابر نسل جدیدی خواهیم بود که نسخه آتی تفکر تکفیری هستند و این مسئله بیانگر طرح بلندمدت آمریکا در جهان عربی و اسلام است تا سلَفیت وهابیت، همچنان هسته اصلی آن باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ک ردها آمریکا داعش خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه