Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:27:26 GMT

۵۵۰ هزار سفیر سلامت در گیلان فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۷۷۷۱

۵۵۰ هزار سفیر سلامت در گیلان فعالیت می‌کنند

نوروزی از فعالیت ۵۵۰ هزار سفیر سلامت در گیلان خبر داد و گفت: برای اجتماعی شدن سلامت از هر خانواده یک نفر به‌عنوان رابط سلامت، علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ ها، درمان‌های اولیه را هم آموزش می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « مسعود نوروزی» امروز(سه‌شنبه، 15 مهر) در بیست و سومین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان با بیان اینکه اولین استان در شیوع کرونا بودیم، ناشناخته بودن این ویروس، پنهان کاری چین در ابتلا به آن ودست کم گرفتنش را علت پیک بیماری در اسفندماه گیلان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با مشارکت نیروهای بسیجی و همکاری مردمی در مهار پیک اول خوب عمل کردیم افزود: متاسفانه با پشت‌ِسر گذاشتن وقایع تلخ اسفند، اکنون در رعایت مراقبت‌های بهداشتی سهل‌انگاری کرده و در رده‌های پایین کشور هستیم که برای استانی مانند گیلان خوشایند نیست.

 

وی با بیان اینکه از تیرماه تاکنون با افزایش ابتلا مواجه هستیم اما خوشبختانه همه گیری نداشته و منجر به پیک دوم ابتلا به کرونا نشد تصریح کرد: امروز گیلان از استان‌های موفق در کنترل کووید ۱۹ است اما نگرانی از شیوع آنفولانزا در فصل سرما و حضور بی‌ضابطه مسافران در گیلان است.

 

نوروزی با تصریح اینکه می‌توان با آموزش صحیح از ترددهای غیرضروری مردم جلوگیری کرد بر قرنطینه سالمندان جهت حفظ سلامت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، دستکش و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه باید از مسافرت‌های غیرضروری در شرایط کنونی جلوگیری کرد خواستار همکاری رسانه‌ها با آگاه‌سازی مردم و نهادینه کردن این مهم شد.

 

نوروزی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به منظور اجتماعی شدن سلامت اعلام کرد: آموزش‌های لازم در سه حوزه خدمات پیشگیری، خدمات درمان‌های اولیه و خدمات توانبخشی در اختیار افراد باسواد و موثر خانواده‌ها به‌صورت مجازی و یا حضوری در مرکز جامع خدمات سلامت نزدیک محل سکونت قرار می‌گیرد.

 

وی اعلام کرد: تاکنون 550 هزار سفیر سلامت از خانواده‌ها جذب این طرح شده‌اند که همکار دانشگاه علوم پزشکی در آموزش نکات بهداشتی به خانواده‌ها و دستیابی به پوشش همگانی سلامت هستند.

 

وی با بیان اینکه سفیران توانمند این طرح رابطین سلامت محله می‌شوند اذعان کرد: رابطین سلامت محله ۲۰ تا ۵۰ سفیر سلامت خانوار را تحت آموزش قرار می‌دهند تا به اهداف حوزه سلامت دست یابیم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفیران سلامت کرونا در گیلان هر خانه یک پایگاه سلامت سفیر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران

مسئول گروه جهادی گفت: در این اردوی جهادی ۶۰ پزشک، دندانپزشک و مشاورین از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مردم بخش لاران خدمات دهی کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان لردگان همزمان با دهه فجر

وی افزود: در این اردو خدمات پزشکی در زمینه اطفال، داخلی، پوست، چشم، اعصاب و روان، دندانپزشکی و مشاوره‌های فرزندآوری قبل از ازدواج ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار