Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شهرام کرمی» روز سه‌شنبه اعلام کرد: در این مرحله یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طلب ۹۷ نفر دیگر از مالباختگان پرداخت و به صورت کامل با  آنها تسویه شد.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر طلب حدود ۴۰۰ نفر دیگر از مالباختگان باقی مانده که آنهم به محض فروش باقی مانده اموال متهم پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این طی چهار مرحله ۱۲۰ میلیارد تومان به حساب مالباختگان پرونده کلاهبرداری گلیم و گبه کرمانشاهان واریز شده بود، اعلام کرد: مجموع مالباختگانی که طی این چهار مرحله با آنها تسویه شده ۱۱ هزار و  ۲۸۸ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین کلاهبرداری تاریخ کرمانشاه

به گزارش ایرنا، پرونده ۱۲۲ هزار صفحه‌ای محمدرضا مشیری، رئیس شرکت مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان بهمن ۹۶ و ۱۴ ماه پس از دستگیری مشیری به نتیجه رسید.

مشیری با تبلیغات گسترده و وسوسه‌کننده به مردم وعده می‌داد که به پول آنان «سودهای تضمینی ۶۰ و ۷۲ درصدی» می دهد و البته این کار را هم می‌کرد؛ او از محل آورده‌های نجومی شرکت، سود سرمایه‌گذاران را به صورت قطره چکانی می‌پرداخت.

آنچه بیش از همه باعث گرایش روز افزون شهروندان به سوی مشیری می‌شد، حمایت رسمی و علنی برخی مدیران وقت از او و تبلیغات سنگین و مستمر در صدا و سیمای استانی و چند نشریه پرمخاطب بود. مشیری حتی به عنوان کارآفرین نمونه هم معرفی شد.

بیشتر فعالیت‌های این کلاهبردار در پوشش کارگاه‌های تولید و فروش فرش، گلیم و گبه و سنگ‌های تزئینی بود و او مدعی بود که چون صفر تا صد چرخه تولید را ایجاد کرده به راحتی صد درصد سود می‌کند که بخشی از آن را خودش برمی‌دارد و بخشی را به سهامداران می‌دهد.

اما با ورود دستگاه قضایی مشخص شد که یک کلاهبرداری بزرگ در جریان است. مشیری سرانجام در ۱۰ آبان ۹۵ و بنابر اعلام نیروی انتظامی در حال خروج از کشور دستگیر شد.

پرونده رئیس شرکت مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان بهمن ۹۶ و ۱۴ ماه پس از دستگیری مشیری به نتیجه رسید.

مشیری در نهایت از نظر اخلال در نظام اقتصادی به رد مال و ۲۰ سال حبس تعزیری و از نظر کلاهبرداری به ۱۰ سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد که طبق قانون مجازات بالاتر در باره او اجرا شد. مجرم همچنین علاوه بر رد مال در حق مالباختگان و جزای نقدی به پرداخت معادل ۲ برابر اموال ماخوذه از مردم محکوم شد و البته ۲ دستیار او تبرئه شدند.

برچسب‌ها دادستانی کل کشور کلاهبرداری کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستانی کل کشور کلاهبرداری کرمانشاه دادستانی کل کشور کلاهبرداری کرمانشاه اخبار کنکور گلیم و گبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در تعمیر کولر

محمد تقی منصورکیائی رئیس اداره تعزیرات حکومتی رامسر گفت: پرونده تقلب در تعمیریک دستگاه به ارزش ۶۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی رامسر رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، اتهام انتسابی را محرز ومتهم را علاوه بر پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی به پرداخت ۶۰ میلیون ریال در حق شاکی محکوم کرد.

منصورکیائی گفت: با شکایت شاکی بازرسان اتاق اصناف رامسر گزارش این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • تقلب در تعمیر کولر
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران