Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:  احداث بزرگ‌ترین مزرعه زعفران کشور با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود و بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با استفاده از ابزار پیشرفته و به‌روز در حال انجام است. در این طرح آخرین روش‌های علمی برای کشت و اجرای روش‌های آبیاری تحت‌فشار هوشمند پیش‌بینی شده و همچنین اخذ مجوز تولید و تکثیر پیاز استاندارد زعفران و نیز واحد فناوری پیشرفته در کنار واحد تولیدی برای استحصال محصولات پرارزش از زعفران از برنامه‌های اجرایی این پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مزایا و شرایط اقلیمی استان سمنان، توسعه کشت گیاهان دارویی مانند زعفران در چند سال اخیر قابل‌توجه بوده و سطح زیرکشت زعفران در مناطق مختلف استان مجموعاً به ۳۳۲ هکتار رسیده است. کشت زعفران با نیاز آبی اندک، کشتی کم‌توقع و اشتغال‌زا محسوب می‌شود و در استان ۴۸۰ زعفران‌کار در مناطق مختلف و به‌ویژه در شهرستان‌های شاهرود، میامی، دامغان، گرمسار، آرادان و سمنان مشغول فعالیت هستند.

میرعماد میزان عملکرد محصول زعفران از هر هکتار را دو کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این میزان عملکرد در مزارع نمونه به ۱۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌رسد. کار برداشت زعفران در استان سمنان از اواسط مهرماه در مناطق گرمسیر آغاز شده است و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰۰ کیلوگرم زعفران از باغ‌های زعفران استان سمنان برداشت شود.

کد خبر 555168 برچسب‌ها استان سمنان زعفران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان زعفران استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد