Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزوه استان‌ها ـ استاندار زنجان با بیان اینکه سند توسعه روستایی برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان صادر شده است گفت: مشکلات صادرکنندگان با نامه کتبی رئیس جمهور حل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فتح الله حقیقی صبح امروز در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی و اشتغال و توسعه صادرات استان زنجان ضمن تبریک روز روستا و عشایر اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی باید به مردم شریف استان اطلاع دهم که هیچگونه راهپیمایی نمادین در استان نخواهیم داشت تا بتوانیم از سرایت بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نکاتی در حوزه تولید در استان گفت: هدف‌گذاری وزارت صمت برای زنجان حدود 220 میلیون دلار صادرات بود که در شش ماهه نخست با وجود مشکلات 100 میلیون دلار صادرات انجام شد. این کاهش معنادار صادرات استان زنجان نسبت به کاهشی که در کشور رخ داده است نشان‌دهنده موفقیت استان در این زمینه است.

استاندار زنجان افزود: ارزش صادرات استان بیش از شش برابر متوسط ارزش صادرات کشور است و این برای زنجان که 75 درصد صادراتش مربوط به شمش روی است نشان‌دهنده این است که به هیچ وجه خام فروشی انجام نمی‌دهد و به همین میزان ارزش واردات ما نصف ارزش کشوری است.

وی با اشاره به ایستگاه ریلی بناب تصریح کرد: این ایستگاه ریلی، علی‌رغم اینکه در گذشته به شکل متروکه درآمده بود در حال حاضر در امر صادرات و واردات فعال است و تایید و تصویب شده است.

حقیقی با اشاره به مشکلات صادرکنندگانی که با حکم صادرات موقت فعالیت می‌کردند گفت: تولیدکنندگان به ویژه در حوزه سرب و روی مواد اولیه‌ای را بدون اختصاص ارز به آن‌ها وارد می‌کردند و با تبدیل آن‌ها به ارزش افزوده در نهایت محصول را صادر می‌کردند. در سال 98 طبق دستور بانک مرکزی مصوب شد به کل ارزش افزوده تعهد ارزی اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه مصوبه بانک مرکزی مورد قبول ما نبود و از نظر ما غیر منطقی به نظر می‌رسید، تصریح کرد: از سال 98 ما به دنبال حل این مشکل بودیم تا نهایتا پیگیری‌های ما منجر به دستور کتبی رئیس جمهور، وزیر کشور و معاون رئیس جمهور شد، چرا که میزان صادرات واحدهای تولیدی ما به عدد صفر رسیده بود و حرکت ما دور زدن تحریم‌ها بود که نهایتا این مشکل حل شد و در نتیجه آن گشایش خوبی در استان حاصل خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش: ترامپ بیشتر از مسئولان کشورمان ارزش "فرش ایرانی" را می‌فهمد / بازار جهانی از دستمان رفترئیس سازمان توسعه تجارت ایران: تمام صادرکنندگان از 22 اردیبهشت ماه سال 97 تا به امروز تعهدات ارزی دارندمعاون رئیس جمهور: 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاییان تخصیص یافت / هدیه "روحانی" به 1.5 میلیون روستایی

استاندار زنجان عنوان کرد: امروز استان زنجان هم منظومه روستایی دارد و هم سند اشتغال و سند توسعه روستایی دارد. سند توسعه روستایی 100 درصد روستاهای استان صادر شده است. روند 9 ساله بازگشت تسهیلات پرداختی انجام شده است و در این زمینه موفق بوده‌ایم. ما خواستار این هستیم که از مبلغ بازگشت تسهیلات مجددا به روستائیان تسهیلاتی در نظر گرفته شود و باور ما این است که این موضوع می‌تواند سببگشایشی گسترده شود. 

وی در ارتباط با راه‌اندازی نخستین پایانه صادراتی فرش ایران در زنجان گفت: زنجان از نظر جایگاه معنوی و دینی از شایسته‌ترین‌ استان‌ها و پایتخت شور و شعور حسینی است. زنجان مرکز نظم است و می‌تواند در اقدامات مختلف به عنوان اولین استان وارد شود و هم اکنون افتخار برپایی اولین پایانه صادراتی فرش را دارد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سند توسعه روستایی استان زنجان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: ایران در زمینه تولید تجهیزات پزشکی توانمند است و ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی در ایران مشغول فعالیت هستند از این رو ایران می تواند این محصولات را به کشور‌های حوزه آفریقایی صادر کند.

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو درباره صادرات تجهیزات پزشکی ایران به دیگر کشورها  افزود: هم اکنون تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه خاورمیانه، آسیا  حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه  تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

آصف مهدوی گفت: تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال فن آوری ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های آفریقایی کمک کنند.

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان