Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی برادران روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس گرچه هر دو میهمانسرای حضرت رضا(ع) فعال و در حال طبخ غذای متبرک رضوی هستند ولی حضور فیزیکی زائران برای صرف این غذا در فضای میهمانسرا میسر نیست اما زائران می‌توانند از طریق نرم‌افزار "نعیم رضوان" یا ارسال پیامک تلفنی برای دریافت غذای متبرک رضوی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زائران هنگام وارد به فضای حرم مطهر، با فعال کردن موقعیت مکانی (location ) بر روی تلفن همراه خود و ثبت درخواست در نرم‌افزار نعیم رضوان، در فهرست انتظار قرعه‌کشی روزانه غذای متبرک قرار می‌گیرند و در صورت انتخاب و دریافت پیامک، امکان بهره‌مندی از سفره اطعام رضوی برای خود و همراهانشان فراهم می‌شود. 

مدیرعالی حرم  مطهر رضوی گفت: زائران پس از دریافت پیامک مربوطه، می‌توانند به صفحه «غذای متبرک حضرتی» در نرم افزار نعیم رضوان مراجعه و ضمن وارد کردن کدملی و تاریخ تولد خود و حداکثر چهار نفر از همراهان، تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: روزانه به تعداد مورد نظر در هر دو مهمانسرا غذای متبرک رضوی طبخ می‌شود اما به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی، فقط حضور فیزیکی خادمان بارگاه منور رضوی را در یکی از مهمانسراها داریم و غذا برای زائران دیگر به صورت بیرون بر ارایه می‌شود.

برادران ادامه داد: طی سه ماهه گذشته طبخ غذا در مهمانسراهای حضرت رضا(ع) رشد ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سه ماهه قبل داشته است.

وی همچنین به برنامه‌های حرم رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر اشاره و بیان کرد: امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا، هیاتهای مذهبی استانها و شهرستانهای مختلف مانند سالهای گذشته در بارگاه رضوی حضور نمی‌یابند و از برگزاری عزاداری در این مرکز نورانی محروم هستند.

مدیرعالی حرم  مطهر رضوی گفت: در این ایام فقط خادمان حرم مطهر رضوی با در دست داشتن پرچم امام رضا(ع) ضمن حضور در مبدأ حرکت هیاتها با بسته‌های متبرک رضوی پذیرای هیاتهای مذهبی در نقاط مختلف خواهند بود.

وی افزود: حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر به صورت محدود میزبان گروه‌هایی از نمایندگان هیاتهای مذهبی آذری زبانها، عرب زبانها، یزدی‌ها و مازندرانی‌ها خواهد بود.

برادران ادامه داد: در دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان زائران اردوزبان و سایر ملتها نیز هستیم و برنامه‌های خاصی برای آنان پیش بینی شده است.

مدیرعالی حرم  مطهر رضوی گفت: روضه‌خوانی ویژه بانوان در فضای باز مدرسه خیرات خان، خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) و شام غریبان حضرت با حضور خادمان رضوی، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوان، اهالی شعر و کتاب، نابینایان و ناشنوایان، سرودخوانی گروهی ۱۰۰ نفره، نمایش مناسبتی با همکاری اصحاب هنر در صحن امام حسن مجتبی(ع) و همچنین برنامه مناسبتی ایام عزاداری با عنوان "سلسلة‌ الذهب" در صحن جامع رضوی از دیگر برنامه‌های حرم مطهر امام رضا (ع) با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی هستند. 

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی حرم امام رضا خدمات محتوایی ماه صفر زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی حرم امام رضا خدمات محتوایی ماه صفر زائران اربعین مشهد آستان قدس رضوی حرم امام رضا خدمات محتوایی ماه صفر زائران اربعین اخبار کنکور غذای متبرک رضوی مطهر رضوی امام رضا حرم مطهر ماه صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد