Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی تا مرز ۳۰۳ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، تاکنون ۵۸ هزار و ۴۷۰ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبری با ابراز تاسف از مرگ هشت هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان را هزار و ۳۵ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان به ۹۱۱ مورد اشاره کرد که از این تعداد، ۱۰۲ بیمار در شرایط وخیم جسمی بوده و در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین با اعلام خبر بهبودی ۵۲ هزار و ۵۹۷ بیمار مبتلا به کروناویروس که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ابراز امیدواری کرد در طی روز‌های آینده شاهد رشد قابل توجه این شاخص در استان باشیم.

افزایش قابل توجه آمار موارد مثبت و بیماران نیازمند بستری در روز‌های اخیر

این مقام مسوول در حوزه سلامت استان فارس با اشاره به افزایش قابل توجه آمار موارد مثبت و بیماران نیازمند بستری در روز‌های اخیر، گفت: تمامی ظرفیت‌های پیش بینی شده برای بستری بیماران اشغال شده و هم اکنون با محدودیت در پذیرش بیماران مشکوک و یا مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ مواجه هستیم.

اکبری از عموم مردم استان خواست تا رعایت اصول ایمنی و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند، استفاده از ماسک را فراموش نکنند و در مکان‌های تجمعی نیز حضور نیابند تا بتوانیم با لطف خداوند، همت مردم استان و تلاش کادر سلامت، این بیماری را در استان مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس