Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد حسین امید بعدازظهر امروز در حاشیه آیین گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و افتتاح ساختمان جدید‌الاحداث واحد علمی کاربردی اردبیل، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با به کارگیری سیاست‌ها و برنامه‌های کارساز توانسته بر خلاف سایر دانشگاه‌های کشور در جذب دانشجو موفق عمل کند؛ به طوری که هر سال این دانشگاه حدود ۱۵ درصد افزایش جذب دانشجو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید تاکنون ۱۰۱ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کرده‌اند که فرایند ثبت نام تا آخر هفته ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به ۱۰۵ هزار داوطلب نیز برسد.

رییس کل دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه درصدد ایجاد ساختمان‌های جدید برای واحدهای علمی کاربردی هستیم، بیان کرد: ساختمان واحد علمی کاربردی استان اردبیل به همت رییس این واحد و همراهی و همدلی مسؤولان استان در سریع‌ترین زمان آماده و امروز افتتاح شد که انتظار داریم تا پایان سال‌جاری ۴ استان دیگر نیز صاحب ساختمان جدید شوند.

جذب ۵ هزار مدرس در سال‌جاری

امید با اشاره به روند جذب مدرس در این دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی هر سال فراخوان جذب مدرس را صادر می‌کند و پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌های مختلف حدود ۱۰ درصد داوطلبین جذب می‌شوند که امسال از ۴۵ هزار مدرس درخواست‌کننده حدود ۵ هزار نفر در واحدها جذب شدند.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای دانشجویان خود است، تصریح کرد: اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور دارای ۱۷۰ مرکز نوآوری است که مجموع رویدادهای شتابی با محوریت این دانشگاه تا پایان سال به ۸۰ مورد می‌رسد.

رییس کل دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۶۱۴ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور داریم که سعی می کنیم در طی سال‌های آینده برای هر مرکز یک مرکز نوآوری ایجاد کنم چرا که معتقدیم مراکز نوآوری نقش مستقیم در ایجاد اشتغال برای جوانان دارد.

-انتهای پیام/3463/618/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجو دانشگاه اشتغال اردبیل محمد حسین امید دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان