Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پوشش ارتباطی در جاده‌های استان برای اپراتورهای اول و دوم به ترتیب ۹۰ و ۷۸ درصد است و در مجموع ۹۳ درصد از جاده‌های استان بوشهر داری پوشش مناسب ارتباطی هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت ارتباطی با پوشش نسل چهارم تلفن همراه توسط اپراتور دوم در مسیر جاده‌ای کلمه به بوشکان واقع در شهرستان دشتستان گفت: با اجرایی شدن این سایت مشکل نبود پوشش ارتباطی در برخی از نقاط مسیر جاده‌ای کلمه به بوشکان برطرف شد و برای نقاط دیگر فاقد پوشش ارتباطی استان که در تعهد اپراتورها نیست، وزارت ارتباطات از طریق طرح خدمات عمومی اجباری (USO) پوشش ارتباطی لازم را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سملیان با اشاره به اینکه ارتقای سایت نسل دوم همراه به نسل سوم در روستای خون شهرستان دشتستان نیز دسترسی ساکنین این روستا به اینترنت پرسرعت را میسر کرده است گفت: توسعه ICT روستایی در سال‌های اخیر به یک مسئله مهم برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل‌شده است که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان در شاخص فناوری اطلاعات رتبه نهم را در بین ۳۱ استان کشور دارد تصریح کرد: لزوم پوشش دهی مناسب خطوط تلفن همراه و پایداری ارتباط جاده‌ای استان، از برنامه‌های اداره کل ارتباطات است و امیدواریم با اجرای دقیق طرح‌ها و همکاری همه ارگان‌ها، مشکلات باقی‌مانده در این بخش مرتفع شود تا تمامی جاده‌های استان از امکانات کامل پوشش دهی تلفن همراه بهره‌مند شوند.

کد خبر 5041824

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت شهرستان دشتستان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی فناوری اطلاعات پوشش ارتباطی استان بوشهر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود

ایتنا - شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.
قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

دیگر خبرها

  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد