Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، قیمت خرما را یکی از موضوعات مهم و اساسی برای مردم شهرستان دشتستان عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع را به صورت مستمر از طریق وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امورخارجه و بانک مرکزی دنبال کرده‌ایم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوش‌بینی برای بهبود وضعیت بازار خرما و قیمت آن، تصریح کرد: قیمت همه اقلام و کالاها افزایش یافته ولی قیمت خرما نسبت به سال قبل هم کاهش داشته است که انتظار و توقع کشاورزان افزایش قیمت است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت خرما باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نشست میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه بیان کرد: در این میز تلاش شد تا از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در صادرات خرما و کمک به صادرکنندگان استفاده شود و قول‌های خوبی داده شد.

رضایی افزود: نخل‌داران در این فصل نتیجه زحمت یک ساله خود را برای تأمین معیشت یک سال آینده خود برداشت می‌کنند و قیمت باید به گونه‌ای باشد که نخل‌داران متضرر نشوند و شرمنده خانواده خود نباشند.

پیگیری برای رفع مشکلات آموزشی

وی با اشاره به نشست با وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این دیدار مسائلی همچون ضرورت نوسازی مدارس شهرستان، کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مدارس در چهار اداره آموزش و پرورش در برازجان، شبانکاره، سعدآباد و آب‌پخش، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در دشتستان، تأمین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان و دیگر مسائل و نیازهای شهرستان را مطرح و پیگیری کردیم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو، ادامه داد: تأمین مالی و تسریع در تکمیل سد دالکی، تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های آب‌پخش، برازجان، وحدتیه و سعدآباد، تأمین مخازن ذخیره آب در شهرها و روستاهای شهرستان، تکمیل طرح تحول نخیلات و لایروبی زهکشی‌ها، رفع مشکلات برق از جمله رفع افت ولتاژ و تقویت پست‌های برق در نقاط مختلف شهرستان، نوسازی شبکه آبرسانی و سد دهرود از مسائل مهمی بود که در این نشست دنبال کردیم.

تأمین منابع مالی پروژه‌های روستایی

رضایی به نشست خود با معاون مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: تأمین منابع مالی پروژه‌های روستایی شهرستان در حوزه‌های مختلف و حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال از مسائلی بود که در این نشست پیگیری شد.

وی با اشاره به نشست میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه بیان کرد: در این میز تلاش شد تا از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در صادرات خرما و کمک به صادرکنندگان استفاده شود و قول‌های خوبی داده شد.

کد خبر 5041851

منبع: مهر

کلیدواژه: دشتستان ابراهیم رضایی شهرستان دشتستان آب پخش سعدآباد شبانکاره برازجان بوشهر خرما ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی صادرات خرما قیمت خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت

داده‌ها نشان داد که اقتصاد آلمان در ابتدای سال از رکود عبور کرد و به لطف بخش ساخت وساز و صادرات بیش از حد انتظار رشد کرد.

به گزارش ایسنا، اقتصاد در سه ماهه اول رشد اندکی داشت و تولید ناخالص داخلی ۰.۲ درصد نسبت به دوره سه ماهه قبلی در شرایط تعدیل شده افزایش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز رشد ۰.۱ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

اداره آمار آلمان، داده‌های سه‌ماهه آخر سال گذشته را به‌جای کاهش ۰.۳ درصدی که قبلا گزارش شده بود، ۰.۵ درصد کاهش داد. رقم بالاتر از حد انتظار، دیدگاه مشترک اقتصاددانان مبنی بر اینکه ضعف‌های ساختاری بهبود آلمان را محدود می‌کند، تغییر نمی‌دهد.

اقتصاد آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در میان همتایان بزرگ خود در منطقه یورو در سال گذشته ضعیف‌ترین بود، زیرا هزینه‌های بالای انرژی، سفارش‌های ضعیف جهانی و نرخ‌های بهره بالا بی‌سابقه بود. اگرچه انتظار می رود تورم در سال جاری کاهش یابد اما پیش‌بینی می‌شود که رشد نسبتا ضعیف باقی بماند. هفته گذشته دولت آلمان پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری از ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد افزایش داد.

انتظار می‌رود که مصرف خصوصی به شتاب رشد کمک کند زیرا انتظار می‌رود دستمزدهای واقعی در بازار کار  افزایش یابد. داده‌های اداره آمار این کشور نشان داد که خرده‌فروشی آلمان در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافته است، که نشان‌دهنده بهبود مصرف در پایان سه‌ماهه و نویدبخش خوبی برای کل اقتصاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول