Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی افزود: جوانه های شکوفایی در شهرها ظهور می کنند و توسعه همکاری های فی مابین در مقررات گذاری راه حل توسعه و شکوفایی ملی شهرها خواهد بود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: بسیاری از مسائل راه حل حقوقی و قانونگذاری دارند، به همین دلیل نقش و همکاری مرکز پژوهش ها در حل مسایل شهری بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در دوره مدیریت شهری کنونی بازگشت به ژن بنیادین شهرها که همان انسان است بنیانگذاری شده است. اگرچه به واسطه رکود امکان شروع پروژه‌های بزرگ مقیاس امکان پذیر نیست، اما سعی شده تا از طریق بازگشت به پروژه‌های کوچک مقیاس مسائل شهری حل شود.

به اعتقاد بوچانی؛ شهرهای آینده مستلزم برنامه ریزی هستند و شهر تهران از این لحاظ برای تأمین نیازهای شهری نیاز به جراحی دارد.

وی تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه و شرایط ناشی از کرونا بر مشکلات افزوده اند اما باور داریم که با همکاری و تلاش مضاعف می توانیم بر این مسائل غلبه کنیم و شهرها را به سوی توسعه و شکوفایی هدایت نماییم.

نگاه بخشی در ساختارهای اجرایی باعث خسارت می شوند

 در این جلسه همچنین معاون مرکز پژوهش های مجلس فقدان استراتژی و عدم الزام به آن را یکی از مشکلات اصلی دانست و گفت: نگاه بخشی در ساختار اجرایی باعث ایجاد خساراتی به کشور می‌شود به یکی از موانع تحقق برنامه‌ها محسوب می شود.

امیر رضا شاهانی با اشاره به حجم قوانین مصوب افزود: عدم کارایی قوانین یکی از مواردی است که در سایه مدیریت بخشی به وجود آمده است.

وی با اشاره به طرح مسکن ادامه داد: یکی از راه حل های حل این موضوع نوسازی بافت های فرسوده شهری است که با توجه به برخورداری از زیرساخت‌های لازم می‌تواند در شهرها می‌تواند مفید واقع شود.

استفاده از پژوهشگران در حل مسائل شهری

در ادامه این نشست علیرضا رهایی، استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به مسائل پیچیده در حوزه مدیریت شهری گفت: استفاده از ظرفیت تیم های تخصصی دانشگاهی در حوزه های مختلف عمران شهرسازی محیط زیست و حمل و نقل و.... ضروری است.

علیرضا رهایی افزود: استفاده از ظرفیت‌های چند جانبه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و مرکز پژوهش‌های مجلس با دانشگاه‌ها یکی از راهکارهای حل مسائل شهری است.

همچنین در ادامه این نشست، گزارشی از اهم پروژه های مطالعاتی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران که مستلزم همکاری نهادهای قانونگذار برای به نتیجه رسیدن بودند توسط معاونان و مدیران ارائه شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی