Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: همزمان با شب و روز اربعین، سوگواره حسینی در ۲۵ بقعه متبرکه شاخص این استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز سه شنبه ۱۵ مهر در جمع خبرنگاران افزود: اربعین نگاه دوباره به عاشورا و مرور مضامین بلند به خصوص خطبه‌های آتشین عقیله بنی هاشم، حضرت زینب (س) و  اسیر آزادی بخش، امام سجاد (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد:  سال‌های گذشته اوقاف البرز در صحن حضرت زهرا (س) شهر نجف  اشرف یکی از مواکب بزرگ کشور را دایر می‌کرد و روزانه پذیرای زائرین حرم امیرالمومنین (ع) در سه وعده بود و برنامه های فرهنگی نیز اجرا می کرد.

دشتکی افزود:‌ امسال در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای برنامه‌های اثرگذار در اربعین حسینی قرار است پیرو بند ۱۰ بخشنامه وزارت کشور در خصوص ملاحظات برگزاری مراسم اربعین حسینی در داخل کشور و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر عدم برگزاری هرگونه راهپیمایی در سراسر کشور، طرح سوگواره اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار  شود.

وی ادامه داد: برنامه ها به منظور تنظیم شعائر حسینی و ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفین خیراندیشی که با موضوع عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) نیت کرده اند و همچنین ترویج روحیه مواسات، همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم برخوردار برگزار می‌شود.

وی گفت: سوگواره اربعین حسینی در ۲۵ بقعه شاخص استان برگزار می‌شود که پنج بقعه متبرکه شاخص در شهر کرج هستند که شامل امامزادگان طاهر (ع) مهرشهر، امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک، حسن (ع) مرکز کرج، حیدر (ع) کلاک و امامزاده عبدالله (ع) محمدشهر برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در اجرای این سوگواره در ساعت ۱۰ صبح روز اربعین حسینی مراسم عزاداری در فضای باز بقاع متبرکه با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده ماسک و ضدعفونی دست در ابتدای ورودی بقاع آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای مراسم عزاداری با رعایت محدودیت و ظرفیت در بقاع متبرکه پیش بینی شده که اگر ظرفیت ها تکمیل شود جلوگیری از ورود زائران به خصوص در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) که در مرکزیت شهر کرج است، می‌شود.

دشتکی گفت: همچنین برگزاری مراسم سخنرانی و پخش زیارت اربعین پیش بینی شده ضمن اینکه از ظرفیت فضای مجازی برای تولید و پخش کلیپ و سخنرانی ها استفاده می شود.

وی افزود: این برنامه ها که از قبل تولید شده در شب و روز اربعین در کانال های امامزادگان شاخص بارگذاری می شود تا علاقمندان و عزاداران از آن استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی دیگر از برنامه های اوقاف در دهه آخر صفر که همزمان با دهه وقف می باشد را توزیع ۵ هزار بسته کمک معیشتی از محل بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط دانست و اظهار داشت:‌این بسته ها هر کدام حداقل ۲۵۰ هزار تومان ارزش ریالی دارد.

وی گفت:‌همچنین پخت و توزیع غذای گرم برای جامعه هدف از محل موقوفات مرتبط از دیگر برنامه های این ایام است.

دشتکی در ادامه به برپایی موکب های سلامت در بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و افزود: قرار است تا ۱۰ موکب سلامت به منظور توزیع رایگان ماسک و اقلام بهداشتی راه اندازی شود.

وی اضافه کرد:‌همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با ایام اربعین حسینی آرامستان های مستقر در پنج  بقعه متبرکه شاخص شهرستان کرج تعطیل است و انجام هر گونه مراسم تدفین و عزاداری ممنوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین ساعت ۱۰ صبح روز اربعین از بلندگوهای تمام امامزادگان و مساجد زیر مجموعه اوقاف زیارت اربعین پخش می شود.

وی یادآور شد: اگر به غیر از این ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم دیگری در خصوص برگزاری مراسم داشتند تابع دستورات هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اوقاف و امور خیریه استان البرز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز برگزار می شود اربعین حسینی بقعه متبرکه متبرکه شاخص بقاع متبرکه روز اربعین برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان که امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سرسرای استانداری برگزار شد، گفت: مدیران استان باید چندبرابر برنامه‌ها و طرح‌های خود برای موضوع اربعین و آماده‌سازی خوزستان به منظور استقبال از زائران اربعین حسینی وقت و انرژی بگذارند.   وی بر پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان به بهترین شکل تاکید کرد و افزود: مسئولان کمیته‌های اربعین حسینی باید طرح‌های هر بخش مربوط به خود را حل کنند.   حسینی محراب با تاکید بر دستگاه‌های استان خوزستان برای استفاده از همه امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی، ادامه داد: در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی و طرف دیگر آماده‌سازی مرز‌ها برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی کشور عراق است.   استاندار خوزستان اضافه کرد: علاوه بر آماده سازی مکان‌های اسکان زائران حسینی در ورودی‌های استان، باید از فضای مدارس، مساجد و یا مواکب در این ایام استفاده شود.   وی موکب‌داران را گرداننده اصلی اربعین حسینی دانست و گفت: مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.   ولی الله حیاتی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در ادامه این نشست گفت: در مراسم اربعین حسینی پارسال به همه صنایع و دستگاه‌های استان ابلاغ شد که ناوگان حمل و نقل خود را برای جابه جایی زائران استفاده کنند و برای امسال نیز باید این دستور صادر شود.   وی افزود: روسای کمیته‌های اربعین حسینی برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به حوزه کاری خود را زمان‌بندی کنند تا بر اساس زمان باقی مانده اقدامات لازم انجام شود.   حیاتی ادامه داد: همه طرح‌های مربوط به آیین پیاده‌روی اربعین حسینی باید تا یکم مرداد امسال به پایان برسد.   خوزستان از جمله استان‌های کشور است که در ۱۳ سال اخیر میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین بوده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه