Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت دانشکده علوم پزشکی آبادان از امروز (سه‌شنبه ۱۵ مهر) مرحله اول اجرای طرح تزریق واکسیناسیون آنفلوانزا به گروه‌های هدف مشخص‌شده در جنوب غرب خوزستان آغاز شد.

«آرش یلالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از آغاز مرحله اول اجرای طرح تزریق واکسن آنفلوانزا در جنوب غرب خوزستان خبر داد و اظهار کرد: دستورالعمل و نحوه توزیع واکسن در نوبت اول در گروه‌های اولویت‌دار دانشکده علوم پزشکی آبادان مشخص شد و مادران باردار، بیماران مراقبت‌های ویژه، پرسنل شاغل در بیمارستان‌ها، پرسنل شاغل در مراکز 16 ساعته، پرسنل شاغل در پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی، بیماران اچ‌آی‌وی و  بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت دیالیز هستند، این واکسن را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه افراد دارای سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید (نظیر آنافیلاکسی) به واکسن و یا هر یک از اجزای واکسن نباید به واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند افزود: در برخی گروه‌ها نیز واکسن آنفلوانزا باید با احتیاط و با تجویز و تحت نظر پزشک و با تجهیزات کافی احیای قلبی ریوی مصرف شود.

 

وی اضافه کرد: افراد دارای حساسیت شدید به تخم مرغ، بروز کهیر شدید، تغییرات قلبی عروقی و افت فشارخون، دیسترس تنفسی، بروز علائم گوارشی و به طور کلی ایجاد واکنش‎‌های نیازمند دریافت اپینفرین یا مداخلات اورژانسی طبی به عنوان واکنش‌های آلرژیک شدید یا حساسیت شدید (این افراد باید با نظر پزشک افدام به دریافت واکسن کنند و پس از دریافت واکسن به مدت نیم ساعت تحت نظر پزشک در یک مرکز مجهز قرار داشته باشند)، افراد دارای سابقه بیماری گیلن باره در طی 6 هفته پس از دریافت واکسن آنفلوانزای قبلی و افراد دارای بیماری حاد متوسط یا شدید یا بدون تب، در این گروه قرار می‌گیرند.

 

یلالی ادامه داد: افرادی که دارای سابقه آلرژی خفیف به تخم‌مرغ هستند (فقظ خارش و کهیر خفیف) می‌توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند اما توصیه می‌شود بیماران بعد از دریافت واکسن به مدت 15 دقیقه در حالت نشسته یا خوابیده به پشت تحت نظر قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه بیماران مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید 19 تا زمان رفع علائم بیماری مجاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا نیستند تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد دارای حساسیت و آلرژی که نیازمند دریافت واکسن هستند در مراکز دارای امکانات و تجهیزات کافی احیای قلبی ریوی، اقدام به دریافت آن کنند.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان یاد آور شد: بعد از دریافت مراحل بعدی واکسن، گروه‌های هدف بعدی نیز معرفی شده و اطلاع‌رسانی مجدد صورت خواهد گرفت.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماران هدف جنوب غرب خوزستان واکسن آنفولانزا شیوع آنفولانزا معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبرگزاری شبستان خوزستان منطقه آزاد اروند تزریق واکسن دانشکده علوم پزشکی آبادان واکسن آنفلوانزا دریافت واکسن افراد دارای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان‌های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین‌های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

کد خبر 6097791 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد