Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی در تهران با اشاره به اینکه این استان در کانون توجه مسوولان بخش‌های مختلف کشور است گفت: با توجه به اسناد بالا دستی استان از جمله مطالعات توسعه محور شرق، سند آمایش استان و سند توسعه سواحل مکران، طرح توسعه استان در مسیر مناسب قرار گرفته و از لحاظ علمی و فنی و مبتنی بر الگوی ارایه شده در اسناد مزبور پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدعلی موهبتی افزود: پروژه‌های بزرگ از جمله طرح ۴۶‌هزار هکتاری شبکه آبیاری کشاورزی اراضی سیستان، توسعه بنادر استان، توسعه منطقه آزاد چابهار، راه‌آهن چابهار- زابل- مشهد، بزرگراه چابهار- زاهدان- مشهد، فرودگاه بین المللی چابهار، توسعه بازارچه ها و مرزهای رسمی، طرح های مختلف در حوزه آب و شبکه های آبرسانی، گاز و ترانزیت، ساماندهی حاشیه‌نشینی و ساخت حدود ۷۰هزار واحد مسکونی برای مردم سیستان و بلوچستان نوید دهنده افق روشن و اثرگذار در توسعه ملی پایدار کشور و گام شتابان در رسیدن استان به میانگین شاخص های برخورداری و رفاه است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده اخیر در خصوص فرودگاه چابهار گفت: این پروژه ها در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه سواحل مکران در دستور کار دولت و نظام است و نگرش بخشی نسبت به آنها را مغایر منافع و مصالح ملی دانست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام طرح ها و برنامه‌های توسعه در استان مستند و مبتنی بر رهنمودها و یافته ها و الگوهای ارایه شده در مطالعات و اسناد فرادستی از جمله سند توسعه سواحل مکران و سند آمایش استان اجرا می شود و هیچ نگرش و سلیقه بخشی و گروهی در آن راه نیافته است.

یکی از نمایندگان مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نگرش بین المللی به چابهار به عنوان مهم‌ترین معبر تجاری حوزه اقیانوس هند و آسیای مرکزی است و باید از این ظرفیت و فرصت استثنایی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم گفت: به پروژه‌های توسعه استان و زیرساخت های کلان نباید نگاه بخشی و دستگاهی داشته باشیم .

فداحسین مالکی افزود: نگرش بخشی و دستگاهی فرصت سوزی بزرگی نسبت به ظرفیت‌های توسعه فراروی کشور است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به توسعه سواحل مکران باید به عنوان یک برنامه کلان ملی نگریسته شود خواستار توجه بیشتر مجلس به این موضوع شد.

وی ادامه داد: نگرش های بخشی با ایجاد تاخیردر روند توسعه، موجب فراهم شدن فرصت مناسب برای رقبای ایران می شود.

مالکی تاکید کرد: باید با کارشناسی و همدلی موارد ابهام و اختلاف، رفع و روند توسعه شتاب بیشتری گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اقدامات انجام شده و در دست انجام را موجب تحول اساسی در این استان توصیف کرد.

محمدباقر قالیباف با بیان علاقه اش به سیستان و بلوچستان گفت: قطعاً در برنامه پنج‌ساله هفتم توجه جدی به این استان خواهیم داشت و استان باید به سطح میانگین‌های توسعه‌ای کشور برسد.

وی با تاکید بر اینکه کار کارشناسی لازم انجام و نیازها و اولویت ها مشخص و اعلام تا در برنامه منظور شود، گفت: برای شکوفایی استان و کشور باید زیرساخت های لازم توسعه در سیستان و بلوچستان فراهم شود و مجلس اهتمام لازم به این مهم دارد.

رییس قوه مقننه با اشاره به مشکلات پیش آمده اخیر در مورد فرودگاه چابهار، گفت: همه باید به توسعه منطقه به عنوان سیاست های نظام، نگاه هم افزایی داشته باشیم و در جهت پیشبرد امور کمک کنیم.

قالیباف با ابراز اشتیاق به دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان از سفر قریب الوقوع خویش به این استان خبر داد.

سفر وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان بزودی

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش های کلان زیرساختی از جمله راه و راه آهن و بنادر گام‌های مهمی برداشته شده و این پروژه‌ها موجب توسعه و تحول مهمی نه تنها برای استان بلکه برای کشور خواهد بود.

موهبتی همچنین با توجه به پراکندگی روستاها و بعد مسافت و سهولت تردد، خواستار توجه ویژه به بخش راه روستایی شد.

وی با قدردانی از اهتمام و مساعدت وزیر راه و شهرسازی در پیشبرد پروژه فرودگاه چابهار و توسعه فعالیت های بنادر از وزیر راه و شهرسازی برای سفر به استان دعوت کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز با ابراز خوشحالی از تلاش هایی که در جهت توسعه استان و رفاه و برخورداری مردم سیستان و بلوچستان صورت می گیرد، گفت: بزودی با سفر به این استان ضمن افتتاح و بهره‌برداری از مرز رسمی ریمدان و نیز برخی پروژه‌های مهم بندر چابهار عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار- زابل- مشهد از سمت چابهار نیز آغاز خواهد کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان محمد باقر قالیباف زاهدان استاندار سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان محمد باقر قالیباف زاهدان استاندار سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان محمد باقر قالیباف زاهدان استاندار سیستان و بلوچستان اخبار کنکور استاندار سیستان و بلوچستان وزیر راه و شهرسازی توسعه سواحل مکران مجلس شورای اسلامی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان