Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در حاشیه همایش بزرگداشت ۱۵ مهر ماه روز ملی روستا و عشایر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با توجه دولت به روستاها در سال های اخیر و جوانگرایی مدیریتی در این مناطق نقش روستاها در اقتصاد استان بیش از گذشته پررنگ تر شده است.
وی گفت : در شرایط فعلی روستاهای استان مازندران نه تنها در حوزه تولیدات کشاورزی که در سایر حوزه های اقتصادی و اشتغالزا از جمله گردشگری در قالب بوم گردی نیز فعال شده اند و فعالیت اقتصادی چندگانه مناطق روستایی سبب شده است تا مهاجرت معکوس به عنوان یکی از سیاست های مهم اجتماعی سال های اخیر کشور در مازندران شتاب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در مازندران توسعه نقش و کارکرد اقتصادی روستاها را در سال های اخیر مرهون توجه دولت به زیرساخت ها دانست و افزود : اگر چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به زیرساخت های راه دسترسی، آب ، برق و گاز توجه خوبی صورت گرفت، ولی در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه زیرساخت ها چندین برابر گذشته رشد کرد.

وی افزود : هم اکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت آب و برق برخوردارند و گاز شهری نیز در اکثر این روستاها افتتاح شده و یا در حال اجرا است و همه این کارهای زیرساختی سبب حرکت تندتر چرخ اقتصاد در روستاها شده و تمایل به سکونت در روستاها را در میان جوانان افزایش داده است.

حسین زادگان گفت : امروز روستاییان مازندران به برکت توسعه زیرساخت های مخابراتی و نفوذ اینترنت در فضاهای مجازی برای معرفی روستا و تولیداتشان فعالیت خوبی دارند و با معرفی مواهب طبیعی، آثار تاریخی و سایر مزیت های دیگر روستایی زمینه جذب گردشگران را نیز فراهم کرده اند.
وی اجرای طرح های بوم گردی در روستاهای استان را باعث تامین امکانات مناسب اقامتی برای گردشگران در این مناطق دانست و افزود : تا پیش از شیوع ویروس کرونا، گردشگران داخلی استقبال خوبی به اقامت در روستاها داشتند و لازم است توجه به جوانگرایی در روستاها با توجه به پیامدهای مثبتی که تاکنون داشته ، بیشتر مد نظر باشد.

استاندار مازندران گفت : دولت برای تداوم مهاجرت معکوس روستاییان به خصوص جوانان به این مناطق در سال های اخیر تسهیلات ارزان قیمت خوبی را در حوزه اشتغالزایی به این مناطق اختصاص داد و با کمک بانک ها طرح های خوب اشتغال زایی به خصوص مشاغل خانگی رونق خوبی در روستاها یافت.
وی افزود : علاوه بر این ، با تامین نقدینگی مورد نیاز تولید در روستاها در قالب تسهیلات ارزان قیمت ، ضمن این که تنوع تولید محصولات کشاورزی در این مناطق در مازندران افزایش یافت ، آمار تولیدات کشاورزی نیز نسبت به گذشته رشد خوبی را نشان می دهد.
حسین زادگان گفت : رویکرد توجه به روستاها در حوزه تامین زیرساخت ها و حمایت از اشتغال باید به عنوان برنامه بلند مدت و دایمی در کشور ادامه یابد تا بتوانیم سیاست های بلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان جهش تولید را به صورت عملی شاهد باشیم.
در پایان این نشست از ۱۲ تن از روستاییان مازندرانی که در تولید محصولات کشاورزی شامل قارچ، بوقلمون، گیاهان گلخانه ای ، بوم گردی و گردشگری ،  صنایع دستی و دامپروری حایز رتبه برتر شدند ، قدردانی شد.
همزمان با همایش بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر ، نمایشگاهی از دستاوردهای روستاییان استان مازندران نیز در محل استانداری در ساری با همکاری دفتر اداره کل امور روستایی استانداری مازندران برپا شد.

استان مازندران دارای بیش از سه هزار و ۲۰۰ روستا است و طبق نتایج آخرین سرشماری ۴۷ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان در روستاها سکونت دارند.

بر اساس آمار رسمی میانگین جمعیت روستانشین در این استان حدود ۲۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
هم اکنون از حدود ۲ هزار و ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ روستا دارای دهیاری هستند.

برچسب‌ها روستائیان دولت یازدهم استانداری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان دولت یازدهم استانداری مازندران روستائیان دولت یازدهم استانداری مازندران اخبار کنکور استان مازندران سال های اخیر زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد