Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@09:11:37 GMT

معرفی ۵ نامزد نهایی جایزه گیلر

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۹۵۰۳

معرفی ۵ نامزد نهایی جایزه گیلر

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از سی بی سی نوشت: پنج اثر از بین ۱۴ اثر به عنوان نامزدهای نهایی  جایزه گیلر، گران‌ترین جایزه ادبی کانادا معرفی شدند. به این ترتیب، دیوید برگن که پیش‌تر در ۲۰۰۵ برنده این جایزه شده بود با مجموعه داستان‌های کوتاه «این‌جا تاریکی» به فهرست نامزدهای نهایی امسال راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگن سال ۲۰۱۰ یکی از نامزهای نهایی بود.

مجموعه داستان‌های کوتاه «چطور چاقو را تلفظ کنیم» به قلم سوونهگام تاماونگسا دیگر اثر راه‌یافته به فهرست نامزدهای نهایی گیلر امسال به شمار می‌رود. «ریج رانر» به قلم گیل آدامسون، «قطب‌نمای گردبادی» نوشته شانی موتو و «هتل شیشه‌ای» نوشته امیلی سنت جان مندل رمان‌هایی هستند که برای کسب جایزه ۱۰۰ هزار دلاری گیلر رقابت می‌کنند. برنده امسال پنجم نوامبر در جریان یک مراسم مجازی مشخص خواهد شد.

جایزه ادبی «‌گیلر» که در سال ۱۹۹۴ پایه‌گذاری شد، از معتبرترین جایزه‌های کتاب‌های داستانی کانادا شناخته می‌شود و هرساله به بهترین رمان، کتاب مصور و یا مجموعه داستان‌ کوتاه کانادایی تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی منتشر شده باشد. به برنده این جایزه ادبی ۱۰۰ هزار دلار اهدا می‌شود. این جایزه از سال ۲۰۰۵ تاکنون با حمایت بانک کانادایی «اسکاتیا بانک» برگزار شده است. از چهره‌های سرشناسی که پیش‌تر جایزه «گیلر» را از آن خود کرده‌اند، می‌توان به «مارگارت اتوود»، «اسی ادوگیان»، «آلیس مونرو» و «مایکل اونداجی» اشاره کرد.

کد خبر 555217 برچسب‌ها ادبیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب منتخب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ جیدون سانچو بهترین بازیکن

دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو مسابقه به پایان رسید

طرفداری | شب گذشته (چهارشنبه)، دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳/۲۴ با برگزاری یک بازی به اتمام رسید. دو روز قبل، جدال بایرن مونیخ و رئال مادرید در آلیانتس آرنا با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت و دیشب نیز بوروسیا دورتموند در خانه با یک گل، پاری سن ژرمن را شکست داد.

ترکیب منتخب دور رفت نیمه نهایی

وب‌سایت هواسکورد با بررسی عملکرد بازیکنان حاضر در این دو مسابقه، ترکیب منتخب آن‌ها را به شکل زیر معرفی کرد. بر این اساس، جیدون سانچو با نمره 8/74 به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد، همچنین بوروسیا دورتموند با پنج بازیکن، بیشترین نماینده را در این ترکیب دارد.

کوبل
حکیمی - هوملس - اشلوتربک - ماتسن
سانچو - کروس - ویتینیا - سانه
کین - وینیسیوس

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • سوپرگل باورنکردنی شهاب زاهدی نامزد جایزه پوشکاش | ویدئو
  • فیلم/«شهاب زاهدی» نامزد جایزه «پوشکاش»
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • ترکیب منتخب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ جیدون سانچو بهترین بازیکن
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • سهراب سپهری و سیمین دانشور مهمانان امسال نشر فیل در نمایشگاه کتاب