Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:15:08 GMT

«مقاومت» و «عقلانیت» دو بال مقابله با دشمنان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۹۵۵۴

«مقاومت» و «عقلانیت» دو بال مقابله با دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در نشست علمی «اربعین و امت سازی، از خودسازی تا تمدن سازی»که بعدازظهر امروز به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد، حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری با اشاره به مفهوم و مراحل صبر، مُصابره و مُرابطه در متون دینی و بویژه قرآن کریم بیان کرد: باید گفت بعد از مرحله صبر و استقامت و پایداری که بیشتر امری فردی است می توان به مرحله مُصابره یعنی صبر گروهی همراه با یکدیگر رسید و از آن جا به سوی مرابطه یعنی به وجود آوردن یک رابطه و حرکت جمعی عقلانی صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه این حرکت جمعی عقلانی را نشانه ای از اراده و توان جامعه و دولت اسلامی برای ایستادگی در برابر دشمن دانست و افزود: در حقیقت از مسیر صبر و مصابره و مرابطه است که می توان به مصلحت و سعادت فردی و اجتماعی دست یافت.

سیدباقری همچنین این عقلانیت برآمده از حرکت جمعی اهالی اسلام را هم واقع گرایانه و هم آرمان گرایانه عنوان کرد و گفت: باید در این مسیر فرصت ها و چالش های خود را بشناسیم و در یک روند معقول و گفتگومحور، رفتارهایی عاقلانه از خود نشان دهیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: این مسیر تعیین می کند که باید از عقلانیت و ایستادگی در برابر قدرت دشمنان بهره بُرد و در عین حال به دنبال به دست آوردن منافع خود بود، همان گونه که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در این سال ها به دنبال آن بوده است.

همچنین در ادامه این نشست، علی العبودی به عنوان نماینده کتائب حزب الله عراق در سخنانی به زبان عربی به نقش گروه های مقاومت عراقی در برابر اشغالی آمریکایی اشاره کرد و گفت: سه مرحله «سقوط صدام و اشغال عراق توسط آمریکا»، «اشغال عراق توسط داعش و خروج نیروهای آمریکایی» و «پایان داعش و ورود مجدّد نیروهای اشغالگر آمریکایی» در این سال ها در عراق دیده شده که یکی بعد از دیگری به وقوع پیوسته اند.

وی افزود: اشغالگران آمریکایی در زمان ورود خود به عراق فکر نمی کردند که با مقاومت مردم عراق رو به رو شوند، در حالی که عملیات های جهادی کتائب حزب الله و در ادامه تشکیل دیگر گروه های مقاومت در عراق سبب شد تا بخشی از نیروهای اشغالگر مجبور به عقب نشینی شوند.

العبودی با بیان اینکه این عقب نشینی در ظاهر به عنوان یک قرارداد بین آمریکا و عراق مطرح می‌شد اما در حقیقت نوعی شکست برای آمریکا بود اضافه کرد: مرحله دوم مورد اشاره بنده، ورود داعش به عراق است که اگرچه با خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه است، اما در حقیقت باید آن را ادامه همان پروژه اشغال آمریکایی دانست، چراکه منافع آمریکا در آن مقطع ایجاب می کرد که به ظاهر از عراق خارج شوند و داعش را جایگزین خود کنند.

وی ادامه داد: داعش کم کم توانست 80 درصد خاک عراق را به اشغال خود در آورد و به 50 کیلومتری بغداد و 120 کیلومتری کربلا برسد، تا آن جا که بسیاری از سیاسیون کیف های خود را برداشتند و پا به فرار گذاشتند.

 

شکست داعش از فتوای آیت الله سیستانی

نماینده کتائب حزب الله عراق سپس به نقش ویژه فتوای جهاد آیت الله سیستانی در اوج خوف داعش اشاره کرد و گفت: این فتوا و تشکیل حشد شعبی و گروه های مقاومت در کنار حضور مهم جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و دولت عراق و بویژه نقش ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا ترمز داعش کشیده شود

وی تصریح کرد: ملت و دولت عراق نقش مهم جمهوری اسلامی را در این مقطع فراموش نمی کنند و این همیاری تا پایان تاریخ در اذهان عراقی ها باقی خواهد ماند.

العبودی در عین حال اظهار کرد: پایان داعش در عراق با اشغال دوباره توسط آمریکا همراه شد، اما گسترش فرهنگ مقاومت و نقش ویژه گروه های جهادی در عراق سبب شده تا اکنون روزانه یک عملیات علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق تدارک دیده شود، عملیات های مهمی که متأسفانه رسانه های جهان اسلام در بازتاب آن ها با قدرت عمل نمی کنند.

 

حضور نماینده سازمان ملل در عراق مقدمه اخراج آمریکا از منطقه

وی تأکید کرد: خسارت های فراوان به نیروهای اشغالگر سبب شده تا اخیرا نماینده سازمان ملل به خدمت معاون حشد الشعبی عراق برسد و از وی توقف عملیات ها علیه آمریکایی ها را خواستار شود و چنین بیان دارد که ادامه توقف این عملیات ها، خروج آمریکا از عراق خواهد بود.

العبودی در پایان بیان داشت: تردیدی نیست که برکت خون شهدای مقاومت سبب پایان اشغال عراق توسط آمریکایی ها و در نهایت اخراج آنان از کل منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم اربعین حسینی مقاومت اسلامی نشست علمی آیت الله سیستانی شهید قاسم سلیمانی گروه های مقاومت نیروهای اشغالگر عملیات ها سبب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به تل‌آویو و نقاط دیگری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، بامداد جمعه خبر داد به سه نقطه در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است. 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد دویست‌ودهمین روز خود شده که در پی آن حدود ۳۵ هزار نفر از مردم این باریکه شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد با موشک کروز به هدفی مهم در بئرالسبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. 

مقاومت عراق در بیانیه دوم خود اعلام کرد با موشک‌های کروز به ۲ هدف مهم در تل‌آویو حمله کرده است؛ حمله‌ای که المیادین آن را اولین حمله به پایتخت رژیم صهیونیستی از خاک عراق توصیف کرده است. 

صابرین‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت عراق مرکز جاسوسی «گلیوت» متعلق به موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه سوم‌خود نیز از حمله با «سلاح مناسب» به یک هدف مهم در بحرالمیت خبر داد. 

مقاومت عراق همچنین ویدئویی از شلیک موشک‌های کروز به سمت بئرالسبع و تل‌آویو را منتشر کرد. 

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه‌ها تاکید کرده به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. 

این حملات در حالی است که مقاومت بحرین هم شامگاه پنجشنبه و برای نخستین بار از حمله پهپادی به ایلات خبر داد. 

در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه، گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله در لبنان و عراق و همچنین ارتش یمن به عملیات‌های تلافی‌جویانه خود ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی