Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ۱۸/۵ درصد اراضی در اختیار مردم استان قزوین اعم از کشاورزی و مستثنیات، موقوفه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به مشکلات ثبتی شهرستان‌ها در حوزه وقف اظهار کرد: عمده مشکلاتی که در مسائل ثبتی بین اداره ثبت و اوقاف وجود دارد این است که عموما املاک موقوفه به صورت مشاع است و در این حالت موقوفه هم غالبا متصرف نیست در نتیجه امکان مستندسازی و تثبیت آنان به نام اوقاف مقدور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینگونه املاک مستلزم آن است که کل پلاک نقشه برداری و سهم اوقاف از کل پلاک به صورت شش دانگ مشاع، احصاء شود و اگر درخواست صدور سند شش دانگ دارند نسبت به افراز آن اقدام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: به دلیل اینکه بیشترین حجم رقبات موقوفات در شهرستان قزوین بوده، لذا بیشترین مشکلات ثبتی هم در این شهرستان است که برای حل آن، تعامل در قالب تفاهم نامه همکاری بین ثبت و اوقاف که در کل کشور اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در استان قزوین هم با تشکیل کارگروهی که با حضور همکاران ثبتی و اوقافی انجام پذیرفته، قرار شد شهر به شهر اعضای کارگروه در واحدهای ثبتی حضور پیدا کنند و به صورت موردی مشکلات پیش رو در حوزه ثبتی موقوفات را بررسی و حل و فصل کنند تا به صدور سند منجر بشود.

مجیدی در پاسخ به این سوال که آیا به گفته برخی کل استان قزوین وقف شده است یا خیر؛ گفت: خیر این موضوع صحت ندارد و کل استان وقف نیست و عدد نهایی تعداد اراضی وقفی استان نیز مشخص نیست چون اداره برخی موقوفات در اختیار اداره کل اوقاف نیست و موقوفه توسط متولی اداره می‌شود و متراژ آن مشخص نیست.

وی در پایان بیان کرد: به صورت درصدی ۱۸/۵ درصد اراضی در اختیار مردم استان قزوین اعم از کشاورزی و مستثنیات موقوفه است.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس