Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:17:18 GMT

تولید بیش از ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در فسا

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۰۵۳۸

تولید بیش از ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در فسا

محمدجواد جمالزاده، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان گوشت قرمز در بیش از ۲ هزار واحد پرورش دام سبک و یک هزار واحد پرورش دام سنگین این شهرستان تولید شده است.
وی افزود: در شهرستان فسا بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک و افزون بر ۱۳ هزار راس دام سنگین در حال پرورش و نگهداری است و این شهرستان یکی از قطب‌های دامپروری و تولید گوشت قرمز در استان فارس به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا اضافه کرد: در این شهرستان ۱۱ واحد پرورش دام سبک و ۳۱ واحد نگهداری دام سنگین به صورت صنعتی فعالیت می‌کنند.

جمالزاده بیان داشت: همچنین شهرستان فسا یکی از مبادی ارسال دام زنده پرواری به سایر نقاط کشور از جمله استان‌های اصفهان، یزد و تهران است که در مواردی به خارج از کشور نیز صادر می شود. 

جمالزاده، در بخش دیگری از مطالب خود گفت: یک گله گوسفند نژاد "ایل دو فرانس" نیز در اواخر سال ۹۸ توسط بخش خصوصی از کشور فرانسه به شهرستان فسا وارد شد. 

وی ادامه داد: هدف از ورود گوسفند نژاد ایل دو فرانس به کشور، استفاده از ظرفیت نژادهای پُر بازده و چند قلوزا برای افزایش کمیت و کیفیت گوشت قرمز بوده است.

به گفته جمالزاده، این گله به صورت صنعتی و کاملا بسته اداره می‌شود و به دلیل بلوغ زودرس این نژاد، در بره‌های پرواری می‌تواند در سنین کمتر به وزن ایده آل بررسد و به طور کلی می‌توانند در سن صد روزگی گوشتی با کیفیت تولید کنند.

گوسفند نژاد ایل دو فرانس از نژادهایی به شمار می‌رود که برای تولید گوشت پرورش می‌یابد. این نژاد در سال ۱۸۲۲ میلادی در فرانسه پرورش یافت و جزو نژادهای بزرگ جثه بوده و دارای بدنی صاف است، پشم قوچ و میش ایل دو فرانس با کیفیت قابل قبول و عاری از الیاف رنگی است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز فسا فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز فسا فارس وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز فسا فارس اخبار کنکور ایل دو فرانس شهرستان فسا گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748248

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران