Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی در بدو ورود به استان اردبیل در جمع خبرنگاران، هدف از این سفر را بازدید از یگان‌های مرزی و ارزیابی میزان آمادگی مرزبانان عنوان و اظهار کرد: درگیری بین قوای نظامی آذربایجان و ارمنستان در مرزهای مشترک شمالی کشور یک مناقشه قدیمی بوده و فتنه‌ای است که به منطقه تحمیل شده؛ امیدواریم هرچه زودتر این مناقشه حل و فصل و درگیری‌ها در منطقه خاتمه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، امنیت و آرامش را مطالبه اصلی مردم منطقه عنوان و بیان کرد: اتفاقی که در منطقه رخ داده خوشایند هیچیک از مردم آن نبوده و چیزی که مردم کشورمان و کشورهای درگیر در این موضوع مطالبه می‌کنند، امنیت و آرامش در منطقه است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به برخورد چندین راکت طرف‌های درگیر به اراضی جمهوری اسلامی، تصریح کرد: بعضاً در تبادل آتش بین دو کشور در منطقه گلوله‌هایی به سمت خاک کشورمان اصابت می‌کند که در این رابطه به هر دو طرف تذکراتی داده ایم.

سردار رضایی ادامه داد: توصیه‌ای که می‌توانیم به طرف‌های درگیر داشته باشیم، این است تا از طریق راه حل سیاسی مناقشه را خاتمه دهند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مرزبانان ما در صحنه هستند و تذکرات لحظه‌ای به آنها می‌دهند و ما آماده هستیم به طرفین درگیری برای حل و فصل مناقشه کمک کنیم.

سردار رضایی با بیان اینکه مردم خوب ما مرزبان هستند و هم حامی مرزبانان، گفت: مرزبانان ما علاوه بر حضور در صحنه و مدیریت، پایش و اطلاعات آنها نیز کامل و به روز است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بایستی آنچه که حرف دل مردم که همانا آرامش است را به ارمغان بیاوریم؛ تصریح کرد: آرامش در مرزهای کشورمان برقرار و حاکم است و مرزبانان اشراف خیلی خوبی بر منطقه دارند.

کد خبر 5041466

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان سردار قاسم رضایی فرمانده ناجا اردبیل ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو

نیروهای پلیس ارمنستان با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، معترضان خیابان‌ها را در ایروان و بزرگراه‌های اصلی خارج از آن مسدود کردند و این اقدام آن‌ها جهت لغو امتیازات ارضی دولت «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان به عنوان آغاز تعیین مرز انجام شد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، معترضان بعضا از خودروهای سنگین استفاده کردند اما پلیس ارمنستان با استفاده از زور ترافیک را به حالت عادی خود برگرداند.

یک بزرگراه اصلی که به سمت شمال ایروان راه دارد، بعد از ظهر جمعه حدود یک ساعت مسدود شد و در جریان این اعتراضات، ۲ نفر از نمایندگان حزب مخالف به معترضان پیوستند و یکی از آن‌ها به نام «آرتور خاچاطریان» به داخل خودروی پلیس هدایت شد.

این نماینده اپوزیسیون ضمن محکومیت اقدامات پلیس، گفت: «شهروندان از حق قانون اساسی خود استفاده می‌کنند.»

صبح شنبه نیز پلیس راه بسیاری از کامیون‌هایی را که در امتداد همان بزرگراه به سمت ایروان حرکت می‌کردند، متوقف و بازرسی کرد. سخنگوی پلیس گفت که این کار به دلایل امنیتی انجام شده است اما توضیح بیشتری ارائه نداد. پلیس ارمنستان تعداد کل معترضان بازداشت شده روز جمعه را ذکر نکرد.

این درحالی است که خبرگزاری تاس هفته گذشته به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای تاریخ ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

اواخر عصر جمعه، تنش‌ها هم‌چنین در داخل «کِرانت» یکی از چهار روستای استان تاووش شمالی ارمنستان در مجاورت مناطق مرزی که ادعا می‌شود قرار است «به آذربایجان تحویل داده شود»، بالا گرفت.

صدها روستا که سایر ساکنان تاووش و سایر نقاط کشور به آن‌ها ملحق شدند، برای ششمین روز متوالی یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی را مسدود کردند. برخی از آن‌ها چندین خودروی دولتی را متوقف و توقیف کردند که گمان می‌کردند مقاماتی در حال برنامه‌ریزی برای تحویل زمین بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو