Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، شرکت ویتول که بزرگترین شرکت کارگزار نفتی در جهان به شمار می‌رود، حالا به سمت خرید و فروش خودروهای دست دوم روی آورده است.

این شرکت 50 سال پیش در هلند تاسیس شد و حالا یک زیرمجموعه جدید به نام واواکارز، ایجاد کرده است.

ویتول در تلاش است واواکارز را به بزرگترین بستر خرید و فروش خودروی دست دوم در جهان تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ویتول در سال 2019 به طور متوسط روزانه 8 میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی داد و ستد کرده است.

در واقع این رویکرد بزرگترین کارگزار نفتی جهان نشاندهنده این است که چگونه فعالان بزرگ بازار نفت در تلاش هستند تا در پس گذار جهان از سوخت‌های هیدروکربنی به سمت انرژی‌های پاک، بسترهای کسب درآمد و تجارت خود را تنوع بخشند.

ویتول البته اعلام کرده که انتظار ندارد تا سال 2030 شاهد نزولی شدن روند تقاضای نفت در بازار جهانی باشیم، اما به شدت در تلاش است تا به فعالیت‌های تجاری خود تنوع بخشیده و از نفت فاصله بگیرد. 

این شرکت سرمایه‌گذاری‌هایی هم در حوزه تولید نیرو از نور خورشید و باد انجام داده و در حوزه ساخت باطری نیز ورود کرده‌ است.

ویتول همچنین در یک شرکت پلاستیک را به گازوئیل تبدیل می‌کند سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از سهام یک شرکت دیگر که ذغال سنگ را به میعانات هیدروکربنی تبدیل می‌کند را خریده است.

اما به نظر می‌رسد ورود به بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم رویکردی جدید در ویتول است که نشان دهنده اهتمام مقامات آن در فاصله گرفتن هر چه بیشتر از فضای داد و ستد نفت در بازار جهانی است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت جهان بازار ماشین دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

وی با بیان این که وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروزرسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقاء شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی اظهار داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان این که هم اکنون این سامانه در مدار قرار گرفته است، افزود: اکنون اطلاعات مربوط به وضعیت شیر‌های کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سامانه می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا