Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:25:01 GMT

سجده‌ی اربعینی احرام‌پوشان کربلای حسینی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۱۵۶۹

سجده‌ی اربعینی احرام‌پوشان کربلای حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امسال جاماندگان از اربعین به وسعت کل جهان بودند، مردان و زنان و پیران و جوانانی که پس از یک سال چشم به راهی اکنون باید به رنج فراق مبتلا شوند و از دور به حبیب سلام دهند.

طلبه‌های مدرسه علمیه فاطمه زهرا(س) نیز امروز با چشمانی اشک‌آلود، لباس احرام کربلای حسینی را به تن کردند و با ذکر «االلّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ» سر را به تربت مطهر امام نامیرای جهان سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوز دل را براستی میشد از شور چشم‌هایشان چید و دخیلی که به سفره‌ی سبز دختر سه ساله‌ی ارباب می‌بستند.

تسبیح‌های سبز میان سیاهی چادرهایشان میدرخشید، فاطمه دشت‌بزرگی، یکی از طلبه‌های پایه یک اما از نذر ۱۴ هزار صلواتیشان میگفت، اینکه مانند حرم امام رضا(ع) تسبیح‌ها را به نیابت جاماندگان اربعین میان هم پخش کردند تا به قدر وسع دل‌های ملهوفشان نائب‌الزیاره باشند.

بقیه طلبه‌ها هم به نوبت با توزیع مواد ضدعفونی و عزاداریِ با فاصله به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کردند و عزای سالار شهیدان را با ماتمی که از غم فراق بر دل‌هایشان سایه افکنده به قصد قربت به جا آوردند.

می‌توانیم جلوی کرونا را بگیریم

به سمت سیده نرگس موسوی، یکی دیگر از طلبه‌ها رفتم که با دقت حواسش را جمع کرده بود که فاصله اجتماعی بین عزاداران تا آخر مراسم رعایت شود، او گفت: اگر همه‌ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند قطعا شاهد این حجم از افزایش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر نمی‌شدیم اما حالا هم دیر نشده و با رعایت چند کار ساده مثل زدن ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات می‌توانیم از پیشروی کرونا جلوگیری کنیم.

او همانطور که ماسک دومش را روی صورتش محکم‌تر میکرد ادامه داد: من همزمان دانشجو و طلبه هستم و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود اما جا ماندن از زیارت اربعین امسال داغ سنگینی بر دل‌هایمان زد و با همفکری مسؤولین حوزه علمیه و طلاب مراسمی را ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیدیم تا هرچند از راه دور اما به ارباب سلام دهیم و به زیارت عاشورا برویم.

داغ اربعین

خانم جوانی که همه او را به فامیل قیم صدا می‌زدند مُهرها را قبل از توزیع ضدعفونی می‌کرد، نزدیک‌تر رفتم تا سراغی از این همه شور حسینی بگیرم او اما همانطور که غرق در نوای السلام علی الحسین بود با بغضی که بر گلویش چنگ می‌انداخت گفت: خیلی حرف است که یکهو بگویند نمی‌توانی به زیارت بروی، کرونا داغ‌های تلخ زیادی به دلمان گذاشت اما شاید باورتان نشود تا همین الآن و چند روز مانده به اربعین مدام با خودم می‌گویم که شاید مرزها را باز کنند.

خانم قیم ادامه داد: از هفته گذشته برای برگزاری مراسم برنامه‌ریزی کردیم و همانطور که می‌بینید همه با فاصله و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشسته‌اند، مفهوم اربعین واقعا نیاز به سخنرانی‌ها و برداشت‌های گسترده دارد و هراندازه از این دریا مروارید بچینیم باز نعمت‌های آن تمامی نمی‌یابد، امروز هم به برکت این مراسم ضمن زیارت از راه دور اربعین، با مولایمان تجدید بیعت کردیم و به تفسیر واقعه عظیمی به نام اربعین پرداختیم، برکتی که حتی با وجود شرایط سخت و پیچیده‌ای مانند کرونا باید آن را سینه به سینه منتقل کنیم و امانتدار آن باشیم.


انتهای پیام/









منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین حوزه علمیه اهواز طلبه عزاداری پروتکل های بهداشتی طلبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌امام جعفر صادق علیه السلام، رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است. شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، بیش از چهار هزار شاگرد را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و … آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی مانند جابر بن حیان، زراره بن اعین، ابان بن تغلب، ابو حمزه ثمالی، هشام بن حکم، مفضل بن عمر و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند. شاگردان امام صادق (ع) تنها از میان مردم شیعه مذهب نبودند، بلکه حتی مردمی از اهل سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره بردند. حوزه‌های علمیه یادگار مکتب امام صادق (ع) بوده و طلبه‌های امروز، شاگردان و رهروان آن حضرت در تعلیم، تربیت، تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.گزارش پیش رو زندگی طلبگی طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه شهرستان گرگان را به تصویر کشیده است.

طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی کد خبر 849335 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران امام خمینی خبر ویژه جامعه روحانیت مبارز

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند