Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:31:25 GMT

ثبت نام 101 هزار نفر دانشجو برای ترم جدید دانشگاه

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۲۳۵۶

ثبت نام 101 هزار نفر دانشجو برای ترم جدید دانشگاه

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه جامع علمیکاربردی گفت: برای ترم جدید دانشگاه جامع علمی – کاربردی 101 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که این رقم تا پایان هفته به 105 هزار نفر خواهد رسید.


حسین امید ۱۵مهرماه در نشست با مدیران مراکز علمی – کاربردی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر اغلب مراکز ما در استان‌ها دارای ساختمان‌های مستقل و جدیدالاحداث هستند که تا پایان سال چهار مرکز دیگر نیز به این مکان‌ها دسترسی خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تبریک بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در بهترین شرایط این دانشگاه قرار داریم و این جایگاه را مرهون تلاش‌های مدیران در مراکز استان‌ها هستیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت: در حالی که در کشور چندین سال است با افت جمعیت دانشجویی روبر هستیم اما استقبال از دوره‌های دانشگاه علمی – کاربردی نشان می‌دهد که ما راه صحیحی را در آموزش دانشجویان برگزیدیم و خانواده‌ها امروز با اطمینان خاطر از آموزش علمی و تخصصی فرزندانشان آنها را راهی مراکز علمی و کاربردی می‌کنند.
امید از ثبت نام 101 هزار نفر برای ترم جدید دانشگاه علمی – کاربردی در کشور خبر داد و بیان کرد: تا پایان هفته این رقم به 105 هزار نفر نیز خواهد رسید.
وی ادامه داد: تعداد دانشجویان کل کشور در سال 95 از 4 میلیون و 800 هزار نفر به 3 میلیون و 200 هزار نفر کاهش یافت که این نشان از کاهش 15 درصدی دانشجویان در سطح کشور دارد اما در مقابل میزان افزایش استقبال از دانشگاه علمی – کاربردی نشانگر علاقمندی دانشجویان به آموزش‌های تخصص‌گرایانه و مهارت‌محور است.

ترویج مهارت‌های آموزشی در دستور کار دانشگاه است


رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه علمی – کاربردی ترویج و مهارت‌افزایی را از مهمترین سیاست‌های و اولویت‌های خود قرار داده است، گفت: آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های خاص هر رشته زمینه ایجاد بازار کار را نیز فراهم می‌آورد و ما بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان دیگر دغدغه اشتغال آنان را نیز نخواهیم داشت.
امید بیان کرد: با احصای کاستی‌ها و نواقصات در شورای گسترش دانشگاه به دنبال ترویج مهارت‌های آموزشی و تخصصی در دانشگاه هستیم به طوری که همه مراکز علمی – کاربردی کشور دارای مصوبه شورای عالی گسترش هستند تا با این مصوبات برنامه‌های آموزش مهارت‌محور و تخصص‌گرایانه را ارائه دهند.
وی به برنامه‌های جذب مدرسان در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه شورای عالی گسترش تنها 5 درصد از مراکز ما موفق به احراز شرایط لازم نشدند و در باقی مراکز تکلیف تمام مدرسان مشخص شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی ادامه داد: در دو سال اخیر نزدیک به 100 هزار متقاضی جدید تدریس و همکاری شناسایی شده‌اند که از این رقم تنها 10 درصد انتخاب شدند که این نشان از شایسته‌سالاری و گزینش نیروها در دانشگاه براساس صلاحیت‌های متعدد است.
امید تصریح کرد: در فراخوانی که برای جذب مدرس انتشار یافت بیش از 45 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد تنها 5 هزار نفر حایز امتیاز برای حضور در مراکز علمی – کاربردی کشور شدند که این بیانگر ارتقای استانداردهای دانشگاه در کشور است.
وی با اشاره به اینکه تمامی مدیران مراکز در استان‌ها دارای وضعیت باثباتی هستند، ادامه داد: همه ساله فراخوان جذب مدرس اعلام می‌شود و براساس سامانه‌های دقیق موجود در دانشگاه نسبت به انتخاب این افراد برای ورود به بدنه دانشگاه اقدام می‌کنیم.


رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی از ساماندهی و تعیین تکلیف مدرسان براساس مصوبه شورای اداری دانشگاه خبر داد و بیان کرد: برنامه ما در سال‌های اخیر در دانشگاه توسعه کیفی بوده به طوری که در چند سال اخیر 500 مرکز علمی – کاربردی کاهش یافته و کمتر از 30 مرکز جدید به جمع مراکز آموزشی ما افزوده شده است.
امید اصلی‌ترین شرط ایجاد مراکز علمی – کاربردی را داشتن محیط کار برای حرفه‌آموزی و یادگیری مهارت برای دانشجویان اعلام کرد و گفت: ما درصدد ارتقای سطح ورودی‌های مراکز هستیم و برهمین اساس باید تمام مراکز علمی – کاربردی دارای استانداردهای تعیین شده از سوی شورای گسترش باشند.
وی از فعالیت 170 مرکز نوآوری نیز خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 40 رویداد شتاب با محتوا و موضوعات متعدد برگزار شده و به رغم شرایط کرونایی و با استفاده از فرصت فضای مجازی ما هیچگونه رکودی در بخش‌های استارت‌آپی و رویدادهای شتاب نداشتیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی اضافه کرد: در حال حاضر 614 مرکز علمی – کاربردی در کشور فعال است که ضروری است مدیران این مراکز برای راه‌اندازی مراکز نوآوری در همه این واحدها تلاش کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشجو دانشگاه علمي كاربردي پذیرش دانشجو رئیس دانشگاه جامع علمی دانشگاه علمی مراکز علمی هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف اداری واحد رامسر در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کرد.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور مجموعه حراست در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی مجموعه حراست صیانت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی واحد‌هاست تا مدیر آن مجموعه بتواند با خیال راحت فعالیت‌های توسعه‌ای و پیشرفتی انجام دهد.

فرهنگ، هدف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی متخصص و متعهد برای کشور دانست و عنوان کرد: در دانشگاه دو هدف عمده و چند هدف فرعی تعریف شده و در زمینه‌های تخصصی موضوع تولید علم و پژوهش و در حوزه تعهد هم مسئله رفتار و کردار انسانی است که در یک شخصیت باید متبلور شود.

وی افزود: نباید به دانشگاه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و به دانشجو به‌عنوان‌ یک مشتری نگاه کرد و نگاه مشتری‌مداری و درآمدزایی نگاه خوبی نیست.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک استاد و یک هیئت علمی می‌تواند نظام دانشی را در یک دانشگاه متحول کند، ادامه داد: هدف برای یک‌ مجموعه بسیار مهم است و اگر این هدف برای هرکدام از ارکان مجموعه به درستی تعریف شود ساختار درستی هم متناسب با همان هدف طراحی خواهد شد.

فرهنگ متذکر شد: تولید دانش، تحقیق، پژوهش، انجام طرح پژوهشی و چاپ مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌عنوان اهداف فرعی در دانشگاه تعریف می‌شوند که در نهایت منجر به دانش‌افزایی در جامعه خواهد شد و هرچه به سمت تولید دانش کاربردی حرکت کنیم آن دانش را تبدیل به سرمایه خواهیم کرد.

همت محمدنژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر هم با ارائه گزارشی از این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به تشریح استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده در آینده از قبیل افزایش تعداد دانشجو، توسعه و گسترش مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل پروژه سوله ورزشی و احداث کمپ ورزشی و احداث مهمانسرا پرداخت.

دکتر فرهنگ با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدپیمان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم