Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، ضمن استقبال از طرح مجلس شورای اسلامی در حوزه مسکن تحت عنوان جهش تولید و تامین مسکن، گفت: انبوه‌سازان به عنوان تخصصی‌ترین صنف فعال در حوزه مسکن کشور، از مدت‌ها پیش انتظار تصویب طرحی را می‌کشند که دولت‌ها را مکلف به ساخت واحدهای مسکونی به منظور حل مشکل سرپناه مردم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، در تشریح نقاط قوت طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: مطابق جزئیات این طرح، ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در 4 سال ابتدایی اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر حل مشکل مسکن مردم، منجر به خارج شدن بنگاه‌های اقتصاد از رکود شود، زیرا بخش مسکن جزء پیشران‌های حوزه اقتصاد است و بسیاری از مشاغل با حرکت مثبت اقتصادی خود را با رونق گرفتن بازار مسکن از سر می‌گیرند.

رکود بخش مسکن، زمینه ساز ضرر انبوه‌سازان شد

وی با اشاره به مشکلات گستردۀ به وجود آمده ناشی از رکود صنعت مسکن در سال‌های اخیر، افزود: انبوه‌سازان به واسطه رکود صنعت مسکن در طول 7 سال گذشته پس از یک خیزش عظیم تولید واحد مسکونی، ضرر اقتصادی فراوانی را متحمل شدند.

رهبر در بیان آسیب‌های رکود بخش مسکن، تاکید کرد: پس از رونق گرفتن بخش مسکن در دولت قبل، نیاز به صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی حس شد و در همین راستا بسیاری از انبوه‌سازان به امید تداوم رونق بخش مسکن، سرمایه‌گذاری عظیمی را برای ورود تجهیزات صنعتی‌سازی انجام دادند، اما رکود حوزه مسکن در سال‌های پس از آن منجر به تحمیل ضرر شد.

این مقام صنفی، ضمن تاکید بر این نکته که قوانین باید ساخت مسکن را به عنوان تکلیف به همه دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کند، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که مهمترین نیاز اساسی مردم یعنی تامین سرپناه تحت تاثیر سلیقه در دولت‌ها مختلف قرار گرفته و شرایط نوسانیرا تجربه کرده است و همین امر تامین مسکن مردم را به مخاطره می‌اندازد.

پربیننده ترین قیمت آپارتمان‌های منطقه ۱۲ تهران +جدول مساله جدید بساز و بفروش‌ها گران‌ترین آپارتمان‌های معامله شده تهران +قیمت ۷ خصوصیت جدید پیش فروش ملک قیمت مسکن در آستانه نقطه تعادلی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان تهران اقتصاد مجلس شورای اسلامی مسکن واحد مسکونی ایرج رهبر قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انبوه سازان بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن