Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه با «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد و «پل کالورت» فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که الکاظمی در این دیدار، درباره توسعه روابط میان ایالات متحده آمریکا و عراق در زمینه امنیتی و همچنین آخرین تلاش ها برای تعقیب بقایای سازمان تروریستی داعش با دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست همچنین به پرونده های مربوط به اجرای نتایج گفت‌وگوی راهبردی میان رهبران عراق و آمریکا پرداخته شد.
مقام های دولت جدید عراق و آمریکا در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی از خرداد گذشته تا کنون دو دور درباره مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کرده‌اند. 
دور نخست گفت‌وگوی راهبردی بغداد- واشنگتن (۲۲ خرداد ۹۹) از طریق وبینار میان نمایندگان سیاسی عراق و آمریکا برگزار شد.
دولت عراق و آمریکا در پایان این گفت‌‌وگوها با انتشار بیانیه‌ای مشترک، بر کاهش نیروهای آمریکایی در عراق تأکید کردند.
در متن این بیانیه آمده است: بر اساس توافق‌نامه چارچوب راهبردی روابط دوستی و همکاری سال ۲۰۰۸ منعقده میان جمهوری عراق و ایالات متحده آمریکا، بحث‌های این نشست از طریق ویدئو کنفرانس میان دو طرف به نمایندگی از  «عبدالکریم هاشم مصطفی» معاون وزیر امور خارجه عراق و  «دیوید هیل» به نمایندگی از دولت آمریکا برگزار شد و موضوع‌هایی از قبیل امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، سیاست و روابط فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دور دوم این گفت وگوها ۲۹ و ۳۰ مرداد گذشته در سفر الکاظمی به واشنگتن با حضور نخست وزیر عراق و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به همراه وزیران امور خارجه دو کشور انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: عراق ایالات متحده آمریکا متیو تولر مصطفی الکاظمی ائتلاف بین المللی موسوم داعش عراق و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های عبری زبان ساعتی قبل گزارش دادند که معترضان صهیونیست موسوم به حریدیم (یهودیان تندور) مسیر ورودی منطقه بنی براک را در اعتراض به قانون ملحق شدن به ارتش بسته اند.

بر اساس این گزارش، عناصر پلیس رژیم صهیونیستی نیز اقدام به متفرق کردن معترضان صهیونیست با استفاده از خشونت کرده است. این اعتراضات در مسیر شماره چهار نزدیک تل آویو انجام شده است.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند: پلیس دست کم چهار معترض را در این منطقه بازداشت کرده است.

پیش از این «یائیر لاپید» رییس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که عناصر موسوم به حریدیم (یهودیان تندرو) در سن خدمت باید به ارتش ملحق شوند.

وی افزود: ارتش اسراییل در حال حاضر به این مساله نیاز دارد.

این در حالی است که «اسحاق یوسف» خاخام ارشد سرزمین‌های اشغالی در سخنانی تهدید آمیز تاکید کرده بود: اگر کابینه اسراییل ما را مجبور کند که به ارتش بپیوندیم همگی این منطقه را ترک خواهیم کرد.

پیش از این «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود که لایحه قانون نظامی که احزاب موسوم به حریدیم به دنبال تصویب آن هستند باعث وقوع درگیری‌های خطرناک در اراضی اشغالی خواهد شد.

کد خبر 6095287

دیگر خبرها

  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی