Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیکشهر ضمن تبریک روز ملی روستا به مردم این بخش،گفت : پتانسیل های موجود در مناطق روستا نشین بالاخص در حوزه صنعت گردشگری ، صنایع دستی و محصولات محلی می تواند گامی مهم در جهت رفع نیاز های اولیه روستاها و توسعه مناطق روستا نشین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : در بازدید از روستا های زهک ، نیکوجهان و مخت به مناسبت روز ملی روستا ضمن بازدید از پروژه ها در حال اجرا در این روستا ها ، مسائل و مشکلات آنان در حضور مدیران سطح شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

بخشدار مرکزی نیکشهر در ادامه گفت : در روستای زهک ، قنات تخریب شده این روستا که بر اثر آورد و حجم آب سرریز شده از سد خیر آباد تخریب شده بود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شده با همکاری قطعه ۲ راه آهن و موسسه پایدار سازان طی روز های آینده نسبت به لایه روبی و خاک برداری آن اقدام شود.

بلوچ زهی اظهار داشت که حجم سر ریز شده آب از دریچه سد خیر آباد خسارات و نگرانی های را برای کشاورزان به همراه داشته است و محصولات کشاورزی آنان را در معرض خطر قرار داده که خوشبختانه با پیگیری و هماهنگی های صورت گرفته به زودی این مشکل بر طرف خواهد شد.

او  ضمن بازدید از روند پیشرفت کار واحد های مسکونی در حال احداث در روستای مخت بر تسریع در روند ساخت واحد های مسکونی و تحویل به موقع به مردم تاکید کرد.

او  بیان کرد : بازدید از پروژه در حال اجرای تقویت شبکه برق و جانمایی سایت زباله در مخت و بررسی و بازدید از نخلستان روستای نیکوجهان که در آتش سوزی و سیل اخیر دچار خسارت شده بود از دیگر برنامه های روز ملی روستا در بخش مرکزی بود.

بخشدار مرکزی نیکشهر در پایان گفت : نگاه توسعه محورِ همگام با بافت سنتی در مناطق روستایی می تواند ضمن تامین نیاز های مردم در روستاها، باعث حفظ بافت جمعیتی در این مناطق شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز ملی روستا مناطق محروم مناطق روستایی بخشدار مرکزی نیکشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی روستای اصفهک با توجه مردم حفظ شده است
  • وضعیت روستاهای حاشیه دز در اهواز تحت کنترل است
  • عادی بودن وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز در مقطع اهواز
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه