Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:49:39 GMT

برداشت سیب در هشترود آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۳۰۳۶

برداشت سیب در هشترود آغاز شد

به گزارش ایرنا،  مجید احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان هشترود یکی از مراکز عمده تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی بوده و مقام چهارم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد:در سال زراعی ۹۹_ ۹۸به علت شرایط مساعد آب و هوایی و به کار گیری توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی از سوی باغداران، پیش بینی می شود حدود ۵۰ هزار تن محصول سیب از باغات شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی گفت:به علت قرار گیری سطح وسیعی از باغات شهرستان در دامنه کوه سهند و حاشیه رود خانه قرانقو، محصول تولیدی شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خاصیت انبار داری بیشتری نسبت به سایر مناطق استان دارد.
وی زمان برداشت سیب را از ۱۵ مهر ماه تا اواخر آبان ماه عنوان کرد و گفت: با توجه به سرمای زود رس منطقه، کشاورزان باید هرچه سریعتر به جمع آوری محصولات خود اقدام کنند.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

برچسب‌ها هشترود برداشت محصول اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هشترود برداشت محصول اراضی کشاورزی هشترود برداشت محصول اراضی کشاورزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پسابهای ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور مناع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر وحتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این ناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودروهای آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه‌ هم زمان در شهرستان با مشکل رو به رو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودروهای سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

دیگر خبرها

  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار