Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نظرسنجی  به عنوان بخشی از یک برنامه جامع برای سنجش افکار عمومی شهروندان کشورهای عربی  نشان داد که درصد قابل توجهی از شهروندان برخی کشورها بر این باورند که سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است.

 در مورد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی با آن  هم نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۸۸٪ از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با به رسمیت شناختن این رژیم مخالفند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این نظرسنجی توسط مرکز مطالعات و تحقیقات سیاست‌های عربی در دوحه، در ۱۳ کشور عربی شامل موریتانی، مغرب، الجزائر، تونس، مصر، سودان، فلسطین، لبنان، اردن، عراق، عربستان، کویت و قطر انجام شده است.

این مرکز در یک کنفرانس مطبوعاتی از مقر خود در دوحه نتایج نظرسنجی مذکور را اعلام کرد. این نظرسنجی معمولا به شکل دوره‌ای توسط مرکز مذکور از سال ۲۰۱۱ انجام می‌شود.

 ۲۸۰۰۰ شهروند زن و مرد از کشورهای عربی فوق‌الذکر در این نظرسنجی که با مصاحبه حضوری انجام شده شرکت کرده‌اند. ۹۰۰ کارشناس زن و مرد مسئول انجام این نظرسنجی بوده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان داده است که ۸۹ درصد از شهروندان کشورهای عربی معتقدند که سیاست‌های رژیم صهیونیستی تهدیدی برای امنیت منطقه عربی و ثبات آن است.  ۸۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سیاست‌های آمریکا را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه می‌دانند.

بخش اعظم شرکت کنندگان در نظرسنجی همچنین نظر مثبتی نسبت به اعتراضات و انقلاب‌های سال ۲۰۱۱ کشورهای عربی داشتند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: نظرسنجی شهروندان عرب رژیم صهیونیستی به رسمیت شناختن مخالفت عادی سازی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی با اشاره به تحرکات برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه و تاکید امروز رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان، گفت: نکته کلیدی که مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از معلمان داشتند، در مورد برخی از تحولات در کشورهای منطقه و مسلمان که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال این موضوع خطرناکی است به لحاظ اینکه این کشورها با توجه به حوادث خونینی که توسط صهیونیست ها در غزه و فلسطین رقم خورده و می خورد و هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین را به خاک خون کشاندند، این وضعیت قابل هضم و توجیه نیست.

وی بیان کرد: رهبران کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. باید خود را در مقابل ملت هایشان، ملت های اسلامی و ملت های تاریخ ببینند و پاسخگو باشند به لحاظ اینکه از جرثومه ای حمایت می کنند که کشتاری بی رحمانه در طول سال های گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین وغزه مرتکب شده اند.

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه