Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قالب طرح ملی«سه شنبه های تکریم» مسئولان آستارایی با خانواده شهید یوسف مرحبا دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در آستانه اربعین سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در قالب طرح ملی«سه شنبه های تکریم» فرماندار، فرمانده سپاه، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آستارا، مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان و عضو مجمع جمعیت هلال احمر آستارا امروز(سه شنبه، ۱۵ مهر) با حضور در منزل شهید یوسف مرحبا با همسر و فرزندان وی دیدار و از آنان دلجویی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«عباس صابر» در این دیدار، اظهارکرد: همنشینی با خانواده شهدا یک توفیق الهی است.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: تجلیل از خانواده معظم شهدا وظیفه‌ ای همگانی است و آنان بر گردن ما حق بزرگی دارند.

 

صابر با بیان اینکه اقتدار و عزت کنونی کشور را مدیون و مرهون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: شهدا برگ زرینی را برای کشورمان به ارمغان آوردند که تربیت چنین فرزندان بزرگی قطعا حاصل زحمات خانواده گرامی این شهیدان بوده است و اجر و منزلت بسیار زیادی نزد خداوند دارد.

 

*شهدا جایگاه والایی نزد مردم دارند

«غلامرضا مرحبا» نیز در این دیدار، خاطرنشان کرد: شهدا نه تنها به ملت ایران بلکه به تمام دنیای اسلام تعلق دارند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و افزود: شهدا جایگاه والایی نزد مردم دارند و یاد و نام آنها هرگز از خاطر ملت پاک نمی شود.

 

مرحبا گفت: خانواده های معظم شهدا دین خود را به انقلاب ادا کردند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انقلاب خود را مدیون خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

 

*دعای خیر خانواده های شهدا برای حل مشکلات جامعه راهگشا است

«بهزاد قنبری» نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و افتخاری بزرگ است که وظیفه یکایک یکایک مسئولان است، اظهارکرد: دعای خیر خانواده های شهدا نیز برای حل بسیاری از مشکلات جامعه راهگشا است.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: امنیت امروز جامعه مرهون خون شهدا و جانفشانی های جانبازان و ایثارگران است که با حضور در جبهه های حق علیه باطل، اجازه ندادند که دشمن خدشه ای به امنیت و آرامش کشور وارد کند.

 

حجت الاسلام«اصغر ابراهیمی» نیز در این دیدار با قرائت زندگی نامه شهیدان و تاکید بر نقش شهیدان در هدایت جامعه اسلامی و تبیین اهمیت توجه و تاسی از آن بزرگواران پرداخت.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر آستارا گفت: سرکشی از خانواده‌ های معظم شاهد و ایثارگران، کمترین کاری است که ما می توانیم در برابر حماسه ‌های عظیم و به ‌یادماندنی و الهی که شهدا و جانبازان و آزادگان خلق کردند، انجام دهیم.

 

 

«مسعود حسن زاده» نیز در این دیدار، اظهارکرد: طرح ملی سه‌شنبه‌ های تکریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات برگزار می شود.

 

عضو شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بندر آستارا گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.  

گفتنی است، شهید یوسف مرحبا در ۱۲ آذر ۱۳۲۹ در روستای ویرمونی از توابع بخش مرکزی بندر آستارا چشم به جهان گشود. پدرش کشاورز و مادرش خانه‌دار بود. او در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی پرورش یافت و صاحب ۴ برادر و ۳ خواهر بود.

شهید مرحبا در هفت سالگی وارد مقطع دبستان شد و در کنار درس ‌خواندن به کشاورزی و ماهیگیری می‌پرداخت. او ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را در شهر آستارا در دبیرستان حکیم نظامی گذراند. یوسف مرحبا فردی بسیار باهوش و درس‌خوان بوده و موفق به کسب رتبه یک دانشگاه فردوسی مشهد در رشته فقه و حقوق شد، وی پس اخذ مدرک کارشناسی وارد حرفه معلمی شد و همچنان در کنار مطالعه و کار فعالیت‌های انقلابی خویش را به جدیت ادامه می‌داد، پس از انقلاب وارد سپاه شد و بیش از پیش برای انقلاب همت گمارد.

این شهید والامقام در تاریخ ۱ شهریور سال ۱۳۶۰ توسط عناصر گروهک تروریستی منافقین در شهرستان مرزی آستارا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از شهید مرحبا ۴ فرزند به یادگار مانده که غلامرضا مرحبا یکی از فرزندانش می باشد که در حال حاضر نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانواده معظم شهدا شهید مرحبا سه شنبه های تکریم کانون های فرهنگی و هنری مساجد بندر آستارا نیز در این دیدار بندر آستارا معظم شهدا سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا مسیر سعادت را انتخاب کردند

 محمد کرمی در سفر به منطقه سیستان در دیدار با خانواده تعدادی از شهدای نیروی انتظامی که در حادثه تروریستی سیب و سوران به فیض شهادت نائل آمدند اظهار کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و دلجویی از این قشر، روحیه خدمتگذاری را دو چندان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آرامش و آسایش امروز خود را مدیون خون شهدا و از خود گذشتگی‌های خانواده‌های آنها هستیم، تصریح کرد: باید از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا در مسیر دفاع از نظام و انقلاب، الگو بگیریم.
️استاندار سیستان وبلوچستان در این دیدار از پروردگار متعال برای خانواده این شهدای والامقام صبر مسئلت کرد و افزود: امیدواریم ما هم بتوانیم در مسیر رضای الهی گام برداریم.

به گفته معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ماموران انتظامی ۲۱ فروردین امسال در حین انجام ماموریت با اشرار مسلح درگیر که در این درگیری پنج نفر شهید و یک نفر مجروح می‌شود.

علیرضا مرحمتی اظهار کرد: تعدادی از اشرار در منطقه سیب و سوران به یک گشت انتظامی که در حال ماموریت بودند حمله می‌کنند که متاسفانه در این حمله پنج نفر از ماموران انتظامی به شهادت می‌رسند و یک نفر نیز مجروح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شهدا مسیر سعادت را انتخاب کردند
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان