Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح در این نشست تصریح کرد: این کمیته که متشکل از دستگاه‌های اجرایی امنیتی و کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان است، نشانگر دیدگاه وحدت ملی است و در فعالیت خود هم بر این اصل تکیه خواهد کرد.

وی افزود: طرف‌هایی که مردم بی‌گناه عراق را کشته و زخمی کردند، برخلاف توجیه‌کنندگان این تجاوزات و قانون‌شکنی‌ها به آینده عراق و مناسبات آن با دیگر کشور‌ها لطمه وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اظهار کرد: این اقدامات در سایه بحران‌های پیچیده‌ای که عراق با آن دست به گریبان است، از حد و مرز‌های خود فراتر رفته است و کشور امروز در برابر یک مسؤولیت تاریخی قرار دارد و از یک آزمون واقعی در حال گذار است.

الکاظمی ادامه داد: این کمیته این اختیار را دارد تا از هر نهادی که بخواهد، اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاورد، ما منتظر هستیم تا کمیته تحقیقات در چارچوب زمان تعیین شده، نتایج به دست آمده را اعلام کند همچنین خروجی‌ها و نتایج این کمیته در تثبیت اقتدار دولت و عملکرد حرفه‌ای نهاد‌های نظامی نقش‌آفرین خواهد بود.

نخست وزیر عراق در پایان مجددا تاکید کرد که هیچ‌کس جز دولت نمی‌تواند درباره جنگ یا صلح تصمیم‌گیری کند.

بر اساس سندی که در تاریخ سه اکتبر صادر شده، کمیته‌ای به ریاست «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق و عضویت «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی، و «عبدالغنی الاسدی»، رئیس سازمان امنیت ملی عراق، و سرلشکر «عبدالامیر رشید یارالله»، رئیس ستاد ارتش، و سرلشکر «محمد حمید کاظم»، منشی مخصوص فرمانده کل نیرو‌های مسلح، و نمایندگانی از چند نهاد امنیتی عراق و همچنین رئیس و معاون و دبیر کمیسیون امنیت و دفاع مجلس تشکیل شده است.

مسؤولیت این کمیته «بررسی اقدامات ناقض امنیتی است که عراق و اقتدار و وجهه و تعهدات بین‌المللی‌اش را هدف قرار داده و تعیین مقصران این اختلالات طی ۳۰ روز از صدور فرمان است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 محمدرضا شجریان شهیندخت مولاوردی مصطفی الکاظمی حملات راکتی عراق نخست وزیر عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 محمدرضا شجریان شهیندخت مولاوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در جمع خبرنگاران بعد از نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: خسروی‌وفا در این باره صحبت کرده است. انتظار نبود که چنین وضعیتی در بودجه کمیته بیفتد و شوک به کمیته المپیک وارد شود. بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود. ما امیدوار به این هستیم. ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردوها بیشتر باشد.

وی افزود:  درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه ها بیان کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

وی درباره متفاوت بودن حقوق برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و برخی از گلایه ها گفت: امروز روی این موضوع بحث شد. در بسته حمایتی از ورزشکاران 3 نکته وجود دارد، حقوق، سرانه اردویی و چیزهای دیگر. 6 شاخص لحاظ شده که از جمله آنها نتایج ورزشکاران، مدال‌های قبلی، اقدامات فرهنگی و ... هستند. مرکز نظارت بر این مسائل نظارت دارد. کف پرداختی 15 میلیون است و سایر ارقام با نظر فدراسیون و مرکز نظارت پرداخت می‌شود و دو 25 میلیون ممکن است اضافه شود. ما ورزشکاری هم داریم که حتی بیش از 150 میلیون حقوق می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آنها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند. چالشی در بحث اعزام و پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم.

هاشمی درباره مصوبات نشست هیات اجرایی بیان کرد: این نخستین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک ابلاغ نشده بود. ما امسال 3 رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

هاشمی در ادامه افزود: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مدنظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

هاشمی درباره دیگر مباحث جلسه نیز گفت: در جلسه امروز، دو سه موضوع دیگر هم مطرح شد. یکی از آنها بحث حق الجلسات برای تدریس‌ها بود که قرار شد در نشست بعدی نهایی کنیم. درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات