Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ضرورت ذخایر استراتژیک و راهبردی درمانی و پیشگیری برای مقابله با ویروس کرونا تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز و در آستانه شروع فصل زمستان هستیم و تداخل بیماری‌های رایج در این فصول راج می‌شود بنابراین ذخایر استراتژیک کالاهای بهداشتی و درمانی را برای رعایت پروتکل‌ها صورت دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وقتی سیاست راهبردی خود برای مقابله با ویروس کرونا را استفاده از ماسک اجباری در اماکن عمومی و خدماتی می‌دانیم باید این را درنظر بگیریم که برخی از اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف با مشکل ریالی برای خرید ماسک روبه‌رو هستند بنابراین باید ماسک رایگان دراختیار اقشار ضعیف جامعه قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: باید همه پیش‌بینی‌ها را از اکنون صورت دهیم. نمی‌توانیم در فصل شیوع آنفلوانزا به دنبال واکسن و اقلام مورد نیاز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بگردیم.

پاکمهر تأکید کرد: اکنون برای مقابله با ویروس کرونا بسیاری از اموال سرمایه‌ای نیز دچار استهلاک شدند بنابراین باید از الان آنها را خریداری و جایگزین کرد. 

وی می‌گوید که در سالهای گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا خریداری می‌شده، اما اکنون با شیوع ویروس کرونا عطش استفاده از واکسن آنفلوانزا بین مردم بیشتر شده است. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ایمنی واکسن آنفلوانزا بین 30 تا 40 درصد است یعنی 60 الی 70 درصد از افرادی که از واکسن آنفلوانزا استفاده می‌کنند نسبت به این واکسن ایمنی پیدا نمی‌کنند چرا که این واکسن برای چند ویروس ساخته شده در حالی که در آنفلوانزا چندین ویروس دیگر نیز وجود دارد اما مردم اطلاعات کامل و دقیق پزشکی را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه واکسن آنفلوانزا به همه افراد لازم نیست گفت: افرادی که مسن، دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افرادی که دچار مشکل آنفلوانزا و سرماخوردگی می‌شوند، افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند، افرادی که شیمی‌درمانی شده‌اند، افرادی که مشکل ریوی یا کلیوی دارند و افرادی که در معرض خطر هستند مثل خانم‌های باردار باید از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

پاکمهر می‌گوید که عطش استفاده از واکسن آنفلوانزا به دلیل شیوع و گسترش کرونا در بین مردم سبب شده که بار مالی خرید واکسن آنفلوانزا را افزایش دهد به گونه‌ای که تاکنون بنا شده نزدیک 12 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد شود در حالی در سالهای گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تهیه می‌شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان کمیسیون بهداشت و درمان پاکمهر ماسک رایگان واکسن آنفلوانزا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی صبح امروز در نشست با کارگران و تقدیر از کارگران نمونه شهرستان افزود: اگر این قشر زحمت کش نباشد و یا وظیفه خود را به شایستگی انجام ندهند، امور جامعه لنگ می‌ماند.

فرماندار فامنین تصریح کرد: کارگران عزیز تأثیر مستقیمی در رشد اقتصادی جامعه دارند و امسال و سال‌های اخیر که رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را اقتصادی و تولیدی نامگذاری کرده‌اند، نقش کارگران در تحقق اهداف شعار سال نقش مستقیم و ارزشمندی است و باید از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: نباید از معیشت و حمایت کارگران غفلت شود و قدردان زحمات کارگران هستیم.

وی اظهار داشت: شأن و جایگاه کارگران بسیار بالا است و در دین مبین اسلام ائمه اطهار بوسه بر دستان کارگر می‌زنند که این فرهنگ ناب اسلامی است و ما نیز به تأسی از این فرهنگ وظیفه داریم از کارگران حمایت و پشتیبانی کنیم.

فرماندار فامنین بیان داشت: از خانواده‌های کارگران نیز نباید غفلت شود و امیدوارم بتوانیم بخشی از دغدغه کارگران را برطرف کنیم.

حسینی گفت: در دولت سیزدهم توجه به کار، کارفرما، کارگر و احیای کارگاه‌های راکد در اولویت‌ها قرار دارد و این خود یک خدمت بزرگ به کار و کارگر و تولید در کشور است.

وی اضافه کرد: امروز اتحاد و وحدت رویه در شهرستان وجود دارد که نفع آن قطعاً به کارگران شهرستان خواهد رسید.

کد خبر 6089848

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا