Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ریاحی به دانشجو گفت: برپایی کنسرت‌های آنلاین در جشنواره امسال هم دور از دسترس نخواهد بود و ما با توجه به شرایط خاص روزهای برپایی جشنواره در بهمن ماه، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو:  عباس اسماعیل گل؛

همزمان با اواسط اسفندماه سال گذشته و شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت ها و کنسرت های موسیقی هم مانند سایر فعالیت های فرهنگی و هنری کشور با تعطیلی مواجه شد که این اتفاق تلخ  برای اهالی موسیقی یک نکته تاریک و ناامیدکننده ای محسوب میشود زیرا بازه زمانی یک ماهه 15 اسفند تا 15 فرودین ماه ، پیک طلایی برپایی کنسرت ها در سراسر کشور محسوب میشود که علاوه بر خواننده ها و نوازنده ها، عوامل مختلفی در حوزه موسیقی در کنار برپایی کنسرت ها مشغول به کار میشوند و کسب درآمد میکنند که با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی کنسرت های موسیقی بسیاری از هنرمندان این حوزه از کار بیکار شده اند

اما با گذشت  زمان  بسیاری از فعالیت های فرهنگی کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی و داشتن محدودیت هایی از سر گرفته شد که میتوان به آغاز نصفه و نیمه فعالیت سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی اشاره کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما  در این میان کنسرتهای موسیقی هیچگاه در دوران کرونا به سرانجام نرسید و علی رغم تدابیری که مسئولین موسیقی کشور چیده بودند که کنسرت های موسیقی با ظرفیت محدود و زدن ماسک تماشاگران فعالیت خود ر از سر بگیرند اما تا به  امروز این اتفاق رخ نداده است و به غیر از اجرای اخیر ارکستر سمفونیک تهران عملا هیچ کنسرت دیگری در کشور برگزار نشده است. اما از سویی طی مدت اخیر کرونایی بسیاری از خواننده ها به حمایت برخی نهادهای فرهنگی اقدام به برپایی کنسرت های آنلاین بدون حضور تماشاگر کردند.

اما در این میان که اغلب اهالی موسیقی به علت عدم برپایی کنسرت ها در بدترین شرایط ممکن معیشتی به سر میبرند چشم امیدشان به برپایی سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر است تا ببینند مسئولین این جشنواره چه پلنی برای برپایی این جشنواره در دوره کرونا دارد تا بتواند راه چراغی باشد برای اهالی موسیقی.

در نهایت طی چند روز گذشته حسن ریاحی به پیشنهاد رییس شورا و تأیید شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این دوره جشنواره موسیقی فجر منصوب شد.

حسین ریاحی که که پیش از این نیز دوره‌های نوزدهم تا بیست و یکم و دوره‌های بیست و ششم تا سی و یکم، دبیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر بوده است، جشنواره یک دوره کاملا عادی و به دور از حاشیه را سپری کرده است و مسلما جدیدترین دوره جشنواره هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود .

ریاحی که آهنگساز سرود ملی کشورمان هم است دراظهارنظر خود درباره جشنواره موسیقی فجر  تاکید کرد که بدون شک این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی کشور در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به دانشجو گفت: بدون تردید امسال علی رغم میل باطنی میزبان گروها ها و هنرمندان بسیار محدودی در جشنواره موسیقی فجر خواهیم بود، اما برای احترام به اهالی موسیقی برای حضور همین عده محدود هم فراخوان منتشر کرده ایم که عدالت تا حدودی رعایت شود.

این هنرمند در خصوص احتمال برپایی کنسرت های آنلاین در جشنواره امسال گفت: این مسئله هم دور از دسترس نخواهد بود و ما با توجه به شرایط خاص روزهای برپایی جشنواره، تصمیمات لازم را اتخاذ میکنیم.

 

وی ادامه داد: مسلما شرایط سختی را این روزها اهالی موسیقی پشت سر میگذارند و ما هم درباره جرئیات جشنواره موسیقی فجر از الان نمی توانیم همه تصمیمات رااتخاذ کنیم بلکه باید منتظر بمانیم تا با گذشت زمان شرایط کرونایی کشور به کدام سمت و سو میرود.

گفتنی است، فراخوان بخش غیر رقابتی دوره سی و ششم جشنواره موسیقی فجر هم بتازگی  منتشر شد تا در دوران بی خبری موسیقی کشور، اهالی موسیقی یک خبر خوشایند و امیدوارکننده بشنوند.

فراخوان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره با هدف شناسایی، ظرفیت سازی و حمایت از فعالیت های خلاقانه هنرمندان و گروه های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است

گروه ها و هنرمندان فعال در عرصه اجرای صحنه ای از اول آبان تا ۲۰ آذر امسال فرصت دارند بر اساس شرایط جشنواره ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسیقی جشنواره موسیقی فجر موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر برپایی کنسرت ها اهالی موسیقی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امیر حسین سمیعی گفت: بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است، که می شود سال های سال در مورد به آن صحبت کرد و راجع به مشکلات آن به صورت اضطراری تر نشست و صحبت کرد و دغدغه ها را شنید و گلایه ها را گوش داد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای اینکه بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می کنیم که تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت به آنها داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم، و باید همت کنیم تنش ها را کاهش و ظرفیت های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه ای مجوزهای موسیقی گفت: ما نمی توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که اینگونه مشکلات با همین نشست ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط شرکت های مجری را در شهرستان ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه نمود: ما باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می تواند تاثیر گذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092840

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد