Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا مومنی شامگاه سه‌شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت ایرانسل افزود: یکی از ماموریت‌های اساسی مناطق آزاد کشور، ایجاد یک منطقه هوشمند است تا زیر ساخت‌های توسعه مناطق آزاد ایجاد شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مهمی در حوزه سوخت، پالایشگاه و نیروگاه، گردشگری و هتلینگ در جزیره قشم ایجاد شده که با استفاده از زیرساخت ارتباطی در این موارد، قشم اولین شهر هوشمند کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی اظهار کرد: زیرساخت شهر هوشمند و شهروند الکترونیک، اینترنت اشیا است که قشم باید به عنوان پایلوتی برای دستیابی به این تکنولوژی، پیشتاز باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تفاهمنامه بین این سازمان و شرکت ایرانسل، خدمات نظام یافته و ساختارمند در حوزه‌های ناوگان و انبارها، کارگروه قاچاق کالا و ارز، سیستم سرورها در بخش پدافند، بیسیم و خدمات آن، سیم کارت شهروندی و رگلاتوری برای مردم جزیره به ارمغان می‌آورد.

مومنی یادآور شد: از سال ۱۳۹۶با شرکت ایرانسل ارتباط و توافقات مناسبی داشته‌ایم و امید است با اجرای این تفاهمنامه، قشم از بهره‌وری، سرعت، دقت و سود اقتصادی بهره‌مند شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم شرکت ایرانسل شهر هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم شرکت ایرانسل شهر هوشمند سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم شرکت ایرانسل شهر هوشمند اخبار کنکور شرکت ایرانسل منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس