Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیمردان طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهمترین دغدغه مدیریت بحران هنگام بارندگی‌های شدید، بروز آبگرفتگی و سیلاب در سطح شهر و پس زدگی آب در رودخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای بیشترین وظیفه را در مدیریت سیلاب دارند افزود: نقشه پهنه بندی خطر سیل در همدان تهیه شده است با این وجود این مطالعات یک دیدگاه کُلی از مناطق سیل خیز ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: هنگام شدت گرفتن جریان آب در برخی از رودخانه‌ها به علت وجود رسوب، نخاله و زباله، شاهد پس زدن آب به حاشیه رودخانه ها هستیم که برای پیشگیری از این موضوع شرکت آب منطقه‌ای لایربی را در دستور کار قرار داده است.

طالبی اظهار داشت: البته نهادهای مسوول پیش از رسیدن فصل سرد سال و آغاز بارش‌ها اقدام به لایروبی رودخانه‌ها، ایجاد خاکریز و دیواره برای برخی از رودخانه‌ها در این استان کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از دهانه پل‌ها استاندارد و متناسب به میزان جریان آب و حجم سیلاب نیست چراکه هنگام ساخت این پل‌ها از آب منطقه‌ای درباره حجم سیلاب استعلام نشده و دهانه کوچکی ساخته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: برخی از آبراهه، جوی و کانال‌های داخل شهر نیز نیاز به پاکسازی داشتند که اقدام لازم برای تعریض و پاکسازی آنها صورت گرفت.

طالبی گفت: تجاوز به حریم و بستر رودخانه در باغ‌های واقع در مناطق گران قیمت و خوش آب و هوا نظیر گنجنامه، امامزاده کوه و برخی نقاط دارای باغ‌های زیاد، رشد داشته و صدها پرونده قضایی در این باره با شکایت آب منطقه‌ای تشکیل شده است.

وی افزود: برخی از روستاییان اقدام به تخلیه کود حیوانی در بستر رودخانه و مسیل ها می کنند که باید برای پیشگیری از بروز سیلاب از این کار خودداری کنند.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور حوادث طبیعی همدان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور حوادث طبیعی همدان سیل سازمان مدیریت بحران کشور حوادث طبیعی همدان سیل اخبار کنکور مدیریت بحران آب منطقه ای رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام