Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمخانی از انعقاد تفاهم‌نامه ۱۶۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد اروند با قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌های آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: از هفته آینده این قرارگاه به صورت رسمی کار خود را در آبادان آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «موعود شمخانی» شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه، از انعقاد تفاهم نامه 20 هزار میلیارد ریالی این سازمان در راستای ایجاد زیرساخت های آبادان و خرمشهر با قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای ایجاد زیرساخت های آب و فاضلاب، احداث پل های شهرهای آبادان و خرمشهر، بهسازی معابر شهری و ساحل سازی کارون منعقد شده که قرارگاه خاتم الانبیاء از هفته آینده به صورت رسمی کار خود را در آبادان آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فنی، عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: متاسفانه در گذشته اکثر پروژه های عمرانی آبادان که در قالب تفاهم نامه با شهرداری این شهر منعقد شده بود به دلیل ناتوانی شهرداری متوقف شد و هفته آینده با حضور رئیس قرارگاه خاتم الانبیاء عملیات احداث معابر شهری در فازهای یک تا چهار ذوالفقاری، شطیط، علوانیه و فاز 2 امیرآباد آغاز می شود.

 

وی مشکل اساسی آبادان را حوزه معابر شهری خواند و تصریح کرد: برای رفع این مشکل در آبادان 6 طرح در نظر گرفته شده که تاکنون این طرح‌ها 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند در صورتی که اگر شهرداری ضعف اجرایی نداشت درصد پیشرفت پروژه ها و رضایت مندی مردم نیز به مراتب بیشتر بود.

 

شمخانی از انعقاد تفاهم نامه 1600 میلیارد ریالی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای طرح های عمرانی آبادان و خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: این قرارگاه علاوه بر آن تفاهم نامه نیز برای لکه گیری آسفالت سطح شهر آبادان اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در نظر گرفته که امیدواریم قرارگاه خاتم الانبیاء برای آبادانی آبادان حتی خارج از چارچوب تفاهمنامه گامی بلند بردارد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در راستای شفافیت در اجرای پروژه های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند درگاه الکترونیک شفاف سازی را راه اندازی خواهیم کرد ادامه داد: به زودی منشور کاری پروژه های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در محدوده آبادان و خرمشهر با ایجاد یک درگاه الکترونیکی به منظور شفاف سازی در اختیار عموم شهروندان قرار می گیرد.

 

معاون فنی، عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: این درگاه الکترونیک جهت اطلاع رسانی از مشخصات و همچنین درصد پیشرفت پروژه ها، مشخصات پیمانکاران، ناظران و مجریان پروژه ها، اعتبار و نحوه هزینه کرد هر کدام از آنها راه اندازی می شود و با راه اندازی این سامانه، شفافیت کلیه عملکردها و اقدامات معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از قبیل مناقصات، مزایدات، فرآیندها و ... در معرض دید دستگاه های نظارتی و عموم مردم قرار خواهند گرفت.

 

وی همچنین از تحقق طرح های توسعه ای در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه بین المللی آبادان یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد اروند بود که اکنون با احداث ترمینال دوم و بهسازی ترمینال قدیم این فرودگاه به این هدف رسیده ایم.

 

شمخانی اصلی‌ ترین دغدغه سازمان منطقه آزاد اروند را توسعه زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات رفاهی فرودگاه آبادان برشمرد و تاکید کرد: این سه موضوع مورد توجه سازمان قرار گرفت و در همین راستا همزمان با انجام سایر طرح های عمرانی در این فرودگاه، به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاهی کشور نیز ترمینال جدید مسافری را احداث کردیم و ترمینال قبلی هم نوسازی شد.

 

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد ریال برای احداث سالن شماره 2 مسافری فرودگاه آبادان خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی های اولیه ما در ساخت فرودگاه آبادان بر اساس کاربری فرا منطقه ای بود که در همین راستا با انعقاد تفاهم نامه مشارکتی 50 درصدی با شرکت فرودگاهی کشور، ترمینال جدید مسافری این فرودگاه به شکل کاملا مدرن را احداث کردیم و اکنون نیز این ترمینال جدید آماده بهره برداری است.

 

معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند به خرید دستگاه ILS برای فرودگاه آبادان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: در سال 92 هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در بدو ورود، نخستین چک خود را جهت تجهیز فرودگاه آبادان و خرید دستگاه ILS برای پیشگیری از لغو پروازها در هنگام گرد و خاک و دیگر شرایط نامساعد جوی صادر کرد چراکه عدم وجود این دستگاه یکی از نقص های اساسی فرودگاه آبادان به شمار می رفت.

 

وی بر لزوم احداث ترمینال باری در فرودگاه آبادان تاکید کرد و افزود: با توجه به نیاز مبرم فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان به ترمینال باری، این سالن نیز قرار است با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاهی کشور در قسمت قدیمی ترمینال مسافری این فرودگاه احداث شود که عملیات اجرایی آن اکنون آغاز شده است.

 

شمخانی با بیان اینکه ترمینال دوم فرودگاه آبادان در زمینی به مساحت 7200 متر مربع احداث شده است اضافه کرد: با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات ساختمانی، این سالن هم اکنون آماده بهره برداری است تا به ظرفیت فرودگاه آبادان اضافه شود، لذا با جداسازی پروازهای خارجی در ترمینال قدیم علاوه بر افزایش کارایی و تسهیل خدمات به مسافران، امکان ارائه خدمات کارگو و پروازهای همزمان بیشتر نیز فراهم می شود و این فرودگاه نقش بارزی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور ایفا خواهد کرد.

 

وی از آمادگی برای افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان خبر داد و ابراز کرد: ترمینال جدید شامل یک فضای مرکزی و دو گوشواره شرقی و غربی است که هسته مرکزی در راستای سالن اصلی و گوشواره ها به ترتیب برای فضاهای اداری و خدماتی (کافی شاپ و رستوران) در نظر گرفته شده و اکنون این ترمینال جدید آماده افتتاح و بهره برداری است.

 

معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ساماندهی فضای سبز فرودگاه آبادان بیان کرد: 18 الی 20 هکتار فضای سبز در حالی ساماندهی شد که سال ها برای این ساماندهی بین فرودگاه و شهرداری آبادان اختلاف بود و اکنون بعد از ساماندهی این فضای سبز، ورودی شهر از مسیر هوایی برای مسافران جذاب تر به نظر می رسد.

 

وی لزوم توجه به توسعه فرودگاه آبادان را یکی از اهداف اصلی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند برشمرد و تاکید کرد: این سازمان پس از شش سال، تمامی برنامه های خود را در راستای توسعه فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان اجرایی کرده و بعد از افتتاح ترمینال جدید، وارد فاز نگهداری و بهره برادری خواهیم شد.

 

شمخانی در بخش دیگر از سخنان خود به تخریب دیوار حائل آبادان با سرزمین اصلی ناشی از سیل سال گذشته اشاره کرد و اذعان کرد: در پی وقوع سیل در ابتدای سال گذشته سه کیلومتر از این دیوار تخریب شد تا در کمال امنیت، آب وارد آبادان نشود و این پنج مهری دیگر برای آبادان از حصر سیل بود.

 

وی اضافه کرد: سیل سال گذشته شرایط سخت و فوق بحرانی را بر منطقه تحمیل کرد و در چنین شرایطی، اتخاذ تصمیمات سخت اما مهم و درست بر مبنای داده های علمی بسیار حائز اهمیت بود. متاسفانه خروجی های خرمشهر به اهواز، جاده امام صادق و محور آبادان به اهواز توسط سیل بسته شده بودند و فقط یک راه خروجی برای منطقه باقی مانده بود و تنها خروجی منطقه محور آبادان به ماهشهر بود که باید برای حفظ آن بهترین راهکار را ارائه می دادیم.

 

معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: متاسفانه آب از طریق هور شادگان وارد این محور شد و خروجی آب از زیر جاده توسط کانال ها نیز محدود بود و در نشست ستاد بحران استان خوزستان در شادگان تصمیمی اتخاذ شد تا سه کیلومتر از مجموع 30 کیلومتر دیواری که دور آبادان کشیده شده تخریب شود تا آب از این منطقه با سهولت عبور کند.

 

وی بیان کرد: ما در تصمیمی سخت اما در نهایت تدبیر، سه کیلومتر از دیوار را فدای شهر کردیم تا آب وارد جاده آبادان به ماهشهر نشود و حتی با این کار مانع ورود قطره ای آب به شهر شدیم، بدون شک اگر این تصمیم اجرایی نمی شد آب وارد شهر می شد و پیامدهای سختی برای شهروندان داشت.

 

شمخانی همچنین به عدم بازسازی این سه کیلومتر دیوار تخریب شده اشاره کرد و ادامه داد: جاهایی که مانع طبیعی وجود دارد نیازی به حصارکشی نیست و آبی که در آن منطقه ورود کرد باعث ایجاد مانع طبیعی شده است؛ سازمان منطقه آزاد اروند برای ایجاد امنیت در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، ما در سیل جهادی ایستادیم و جهادی هم اعلام می کنیم عملکردی سریع، حیاتی و مدبرانه در زمان سیل داشتیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر احداث شهر فرودگاهی در محدوده فرودگاه آبادان عنوان کرد: احداث شهر فرودگاهی یک ایده بود که بیس نظریه ایجاد طرح های جامع بوده و فرودگاه اساس و محل توسعه شهر فرودگاهی است مثلا با توجه به اینکه آبادان شهری نفتی است اساس توسعه آن پالایشگاه بوده یعنی محوریت اقتصادی زیرساخت هایی که قرار است ایجاد شوند با آن پیکان و آن سو است.

 

معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: منطقه دیری فارم یکی از مناطق نزدیک به فرودگاه آبادان است که نیاز به طرح جامع و تفضیلی داشت، یکی از بیس های ایده توسعه این منطقه احداث شهر فرودگاهی است.

 

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر علت عدم استفاده از زمین منطقه تانک فارم آبادان که اکنون محل دپو نخاله های ساختمانی شده است گفت: یکی دیگر از پروژه هایی که تفاهم نامه آن با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده آماده سازی و توسعه زیرساخت های زمین تانک فارم آبادان که شامل معابر، آب، برق، گاز و غیره است. از این منطقه استفاده خواهیم کرد.

 

شمخانی ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه در نزدیکی شهر قرار دارد توسعه بسیار خوب شهری خواهد داشت، سعی داریم قسمت هایی از این منطقه همانند مناطقی همچون بریم و بوارده ساخته شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که برنامه این معاونت برای اتصال خط ریلی شلمچه به عراق چیست؟ بیان کرد: روز (شنبه 12 مهر) با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نشستی در این خصوص با مدیرعامل راه آهن کشور برگزار کردیم. اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به راه آهن عراق پل ارتباطی و مسیر 30 کیلومتری تا بندر بصره است.

 

معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در این زمینه نیز قرارگاه خاتم الانبیاء قرارداد دیگری با راه آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد کرده که مقرر شده این مسیر را با سرمایه گذاری شرکت فدک ایجاد کنند، در این پروژه راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارفرماست و منطقه آزاد اروند نیز نقش حاکمیتی دارد؛ طراحی های این پروژه به اتمام رسیده و از هفته آینده قرارگاه خاتم الانبیاء برای شروع به کار تجهیز کارگاه خواهد کرد.

 

وی در بخشی از سخنان خود بندر شلمچه را بزرگترین و توسعه یافته ترین بندر خشک کشور دانست و یاد آور شد: در این مرز ما 50 هکتار بارانداز ایجاد کردیم اما وقتی اقتصادی نداشته باشیم که چرخ آن را بچرخاند نتیجه ای هم نخواهد داشت، در گذشته که زیرساخت های این مرز بین المللی را توسعه نداده بودیم به طور مثال روزانه یک هزار کامیون تردد می کرد اما اکنون روزانه حدود 150 کامیون تردد می کنند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: خط ریلی شلمچه به عراق توسعه زیرساخت های آبادان و خرمشهر خبرگزاری شبستان خوزستان شهر فرودگاهی راه آهن جمهوری اسلامی ایران منطقه آزاد اروند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انعقاد تفاهم نامه انعقاد تفاهم نامه طرح های عمرانی طرح های عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء قرارگاه خاتم الانبیاء قرارگاه خاتم الانبیاء فرودگاه بین المللی انعقاد تفاهم نامه آبادان و خرمشهر اعتباری بالغ فرودگاه آبادان طرح های عمرانی میلیارد ریالی میلیارد ریال شهر فرودگاهی ترمینال جدید هفته آینده زیرساخت ها معاون فنی پروژه ها راه آهن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

تفاهم‌‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر بیرجند (FTTX) توسط شهردار بیرجند و رئیس هیئت مدیره شرکت شاتل به عنوان شرکت مجری در  استانداری خراسان جنوبی امضا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، ظهر  امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی تفاهم‌‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) توسط مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساز رئیس هیئت مدیره شرکت شاتل به عنوان شرکت مجری روز در  استانداری خراسان جنوبی امضا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از 100 کیلومتر در همه معابر اصلی و فرعی شهر بیرجند اجرا می‌شود و که با انجام آن بستر اتصال 65 هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

مصطفی بهی با اشاره به اینکه ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتـل قراداد همکاری آن را امضا کردند حدود هزار میلیارد ریال است افزود: اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌‌شود.

بهی با ارائه گزارشی در زمینه آخرین وضعیت اجرای طرح ملی فیبر نوری از استان‌های کشور گفت: رئیس جمهور اجرای این طرح را در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی دیگر از پروژه‌های کلان ملی کشور برای هوشمند سازی شهرهای کشور اعلام کرده‌اند.

معاون راهبردی و توسعه بازار و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در ادامه گفت: این پروژه در کنار دیگر پروژه‌های این وزارتخانه در حال اجرا است و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهای که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

به گفته وی شهرداری‌ها با دریافت درخواست اپراتور مورد نظر ظرف 30 روز باید برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

معاون راهبردی و توسعه بازار و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید به همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور مورد نظر اجرای فیبر نوری را در کل شهر انجام خواهد داد.
روحانی‌نژاد  با اشاره به اینکه بودجه مورد نظر برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است افزود: متقاضیان استفاده از فیبر نوری برای اجرای این طرح تنها هزینه مدم را باید پرداخت کنند.

معاون راهبردی و توسعه بازار و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر آموزش و پرورش آمادگی خود را در این زمینه اعلام کند، وزارت ارتباطات این آمادگی را دارد که با پرداخت همه هزینه‌های مورد نظر از هزینه‌های مربوط به اجرای فیبر نوری، مدم و هزینه یک سال سرویس را بر عهده بگیرد.

روحانی‌نژاد بیان کرد: بر اساس تبصره 11 بودجه سال جاری شهرداری‌های کشور تکلیف قانونی برای اجرای این طرح را دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شاتل هم در ادامه این مراسم گفت: از همه عزم و اراده خود برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری در شهر بیرجند در چند ماه آینده استفاده خواهیم کرد.

محمدحسن شانه ساززاده با بیان اینکه برای تسریع در انجام این کار درخواست صدور مجوز توسط شهرداری بیرجند برای ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شایان ذکر است که عملیات اجرایی طرح فیبر نوری به منازل و کسب و کارها در شهر بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان در بلوار پاسداران بیرجند  آغاز شد.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند