Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:57:02 GMT

روان‌درمانی، روش تعاملی برای غلبه بر مشکلات روحی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۴۷۷۳

روان‌درمانی، روش تعاملی برای غلبه بر مشکلات روحی

زینب صائمی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فرایند روان درمانی در بسیاری از مواقع با رویکرد شناختی رفتاری و در واقع بین فردی و رو در رو انجام می پذیرد و در این رابطه روانشناسان با استفاده از روش‌های مبتنی بر پژوهش و داده های فرد مراجع کننده، کار درمان را تا رفع مشکلات به انجام می رسانند.

وی گفت: روند روان درمانی هیچگاه بر اساس یک روال خاص انجام نمی پذیرد بلکه توسط متخصصان مختلف و با روش های متفاوت خواهد بود، از این رو درمانگر برای درمان طیف وسیعی از مبتلایان به اختلالات روانی و درمان مشکلات هیجانی از طریق گفت وگو برنامه ریزی کرده و فعالیت های خود را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رواندرمانگر تصریح کرد: شناخت علایم و درک کامل از وضعیت روحی و روانی ناخوشایند، کاهش اضطراب و استرس و کنترل اختلالات روانی پنهان در فرد یا افراد از جمله وظایف متخصصان روانشناس و رواندرمانگر است تا فرد بتواند آرامش خود را به دست بیاورد و عملکرد خود را در طول زندگی حفظ کند.

وی با بیان اینکه جلسات روان درمانی فقط به افراد مبتلا به اختلالات روانی اختصاص ندارد و هر فرد یا افرادی برای ارتقای سطح کیفی زندگی می‌تواند از ارائه خدمات مشاوران روانشناس بهره‌مند شود، ‌تصریح کرد: جلسات درمانی می‌تواند به صورت فردی یا گروهی برای اعضای خانواده و یا زوجین قبل و یا بعد از ازدواج برگزار می شود.

این روانشناس گفت:‌ مشکلات مربوط به اختلالات روانی اعم از افسردگی، ‌اضطراب، سوءمصرف مواد مخدر،‌ مشکلات ارتباطی زوجین،‌ جوانان و نوجوانان با والدین،‌ استرس، ‌ترس و نگرانی از آینده، مشکل سوگ از دست دادن عزیزان، بیش فعالی و اختلالات گفتاری و رفتاری کودکان و در نهایت روش های مواجهه با فرد یا افراد هنجارشکن،‌ از جمله عمده فعالیت های متخصصان روان درمانگر است که می توان برشمرد.   

صائمی پور گفت: روان درمانگر با توجه به مشکلات روحی و روانی و با درنظر گرفتن موقعیت مراجع کننده با برگزاری جلسات کوتاه و بلند مدت طبق برنامه دوره های درمانی را پیش می برد و در صورت نیاز و تشخیص به دیگر روش های درمان و یا با تجویز دارو،‌ شرایط بهبودی و یا کاهش اثرات روانی در فرد یا افراد بیمار را  مهیا می سازد.  

وی با بیان اینکه شرایط حضور در جلسات درمان برای کودکان و بزرگسالان قابل اجراست و هیچ محدودیت سنی ندارد، ‌اظهار داشت: درمان به وسیله دارو با توجه به شرایط روانی فرد بیمار و یا از طریق بکارگیری تکنیک های درمانی مختلف انجام می پذیرد.

برچسب‌ها روان درمانی اختصاصی ایرنا سلامت روان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روان درمانی اختصاصی ایرنا سلامت روان روان درمانی اختصاصی ایرنا سلامت روان اخبار کنکور اختلالات روانی فرد یا افراد روان درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد

ایسنا/یزد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یک مرکز مداخله گر در امور درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملپ انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، رضوی از مردم درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد