Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فرزانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۹ نوغاندار در شهرستان های مختلف استان گیلان شامل آستانه اشرفیه، لنگرود، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رودسر، شفت و رشت در پرورش پاییزه کرم ابریشم اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در پرورش پاییزه کرم ابریشم در گیلان ۶۰ جعبه تخم نوغان در ابتدای شهریور ماه امسال بین نوغانداران توزیع شد، اظهار داشت: تاکنون ۵۵ جعبه تخم نوغان برداشت شده که تا چند روز آینده برداشت پیله تر ابریشم پاییزه در استان به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به هماهنگی های لازم با بخش های دولتی برای خرید پیله های تر ابریشم از نوغانداران گیلان خاطر نشان کرد: میانگین خرید هر جعبه تخم نوغان بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

٩ هزار و ٩٢ خانوار در گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود  ۴۹۳ تن پیله ابریشم تولید می کنند، بهار امسال در پرورش کرم ابریشم افزون بر ۱۶ هزار جعبه بین نوغانداران استان توزیع شده است.

با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط ۳۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می شود، از هر پنج کیلوگرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام حاصل می شود.

پرورش کرم ابریشم در فصل بهاره نیز انجام می شود امسال برای دومین سال پرورش پاییزه کرم ابریشم در هفت استان کشور شامل گیلان، گلستان، خراسان رضوی و شمالی، مازندران، اصفهان و تهران انجام گرفت که در مجموع ۲۷۶ جعبه تخم نوغان برای پرورش پاییزه کرم ابریشم از ابتدای شهریور ماه در بین این استان ها توزیع شد که بیشترین آن با ۶۰ جعبه مربوط به گیلان است.

برچسب‌ها رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان رشت گیلان اخبار کنکور پرورش پاییزه کرم ابریشم جعبه تخم نوغان تر ابریشم پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدحسین رمضانی گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با شرکت ۹ هزار و ۴۲۵ داوطلب امروز در رشته‌های مشاوره، دبیر تربیت بدنی، دبیر سبک زندگی و مربی امور تربیتی در ۲۹ حوزه در گیلان برگزار شد.

وی از برنامه جذب ۵۶۲ نفر در این ۴ رشته از سوی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: با اعلام نتایج، قرار است ۳۷ نفر در رشته مشاوره، ۱۳۳ نفر به عنوان دبیر تربیت بدنی، ۱۲۷ نفر در رشته سبک زندگی و ۲۶۵ داوطلب هم در امور تربیتی استخدام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: پذیرفته شدگان مهر ۱۴۰۳ ، کار خود را در مدارس استان آغاز خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد