Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:15:15 GMT

هشدار فرماندار: به مناطق ییلاقی تفت سفر نکنید

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۴۹۲۷

هشدار فرماندار: به مناطق ییلاقی تفت سفر نکنید

علیرضا نوکار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وضعیت حاد کرونایی در استان و این شهرستان اظهار داشت: هر چند با آمدن فصل پاییز، حضور غیربومی‌ها در مناطق روستایی این شهرستان به یک سوم کاهش یافته اما با وجود کرونا، حضور همین تعداد هم موجب به خطر افتادن سلامت روستاییان و به خصوص سالمندان این مناطق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اکنون فصل برداشت گردو؛ بادام و انار است و بسیاری از روستاییان مهاجر تفتی برای برداشت این محصولات به زادگاه خود بر می گردند که امری طبیعی است اما توصیه ما آن است که آنهایی که برای تفریح وارد این مناطق می شوند از تصمیم خود صرف نظر کنند.
وی با بیان اینکه مسوولان درمانی استان از کمبود تخت در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان خبر دادند، یادآور شد: اوضاع کرونا در تفت اصلا خوب نیست و لازم است غیر بومی ها از حضور در مناطق روستایی که موجب ابتلای خود و ساکنان این مناطق به کرونا میشود خودداری کنند.
فرماندار تفت در پاسخ به این پرسش که چرا ورودی مناطق ییلاقی شهرستان مسدود و از ورود افراد جلوگیری نمی شود هم گفت: باتوجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی است سعی خواهد شد تا ایجاد محدودیت‌ها برای کشاورزان و روستاییان مشکل ساز نشود ولی در هرصورت این اقدام به تصمیم ستاد کرونا بستگی دارد که در صورت ضرورت تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.
وی اظهار داشت: قبلا حضور گردشگران در مناطق روستایی موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه تامین آب؛ برق و سایر خدمات مورد نیاز بود ولی اکنون و در شرایط فعلی دیگر کار از این حرفها گذشته و سلامت انسان ها در خطر است لذا از هم استانیهای گرامی می خواهیم فعلا برای تفریح وارد مناطق ییلاقی تفت نشوند.
۲ منطقه تفرجگاهی دره گاهان و چشمه تامر همچنان مسدود است
فرماندار تفت در ادامه از مسدود بودن ۲ منطقه تفرجگاهی در این شهرستان شامل دره گاهان و چشمه تامهر خبر داد.
به گفته وی این دو منطقه که در جوار شهر تفت و در مسیر مناطق روستایی واقع شده فعلا بعلت شیوع کرونا و با هدف حفظ سلامتی مردم تا اطلاع ثانوی مسدود است و پارک ها و بوستانهای شهری هم تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

بیمارستان تفت، دیگر ظرفیت پذیرش بیمار ندارد

حضور خیل جمعیت از استان یزد در مناطق ییلاقی شهرستان تفت در حالیست که متولیان این حوزه در استان یزد گفته‌اند بیمارستان شهید بهشتی تفت دیگر ظرفیت پذیرش بیمار ندارد و با کمبود تخت روبروست.

بیمارستان تفت، کمبودی از نظر تجهیزات و امکانات ندارد اما با کمبود نیروی انسانی روبروست و نیروی انسانی تنها موردی است که نمی توان به صورت فوری برای آن جایگزین تعیین کرد.

بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تفت تکمیل شده ضمن آنکه حدود ۳۵ نفر از مجموع ۱۴۰ کادر درمانی این شهرستان، خود به کرونا مبتلا شده اند.

مجموع این شرایط نشان می دهد که لازم است شهروندان غیربومی از حضور در مناطق ییلاقی تفت خودداری کنند و حتی اگر لازم باشد خروجی های روستاها و مناطق ییلاقی این شهرستان مسدود گردد.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده و خوش آب و هواترین روستاها و مناطق ییلاقی استان یزد را در دل خود جای داده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد تفت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد تفت ویروس کرونا یزد تفت اخبار کنکور مناطق روستایی مناطق ییلاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زمان شروع هشدار سطح نارنجی: اوایل وقت پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا اوایل وقت جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ است.   مناطق اثر در این هشدار شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، زارچ، مهریز و میبد خواهد بود.   نوع مخاطره: بارش رگباری بعضا با رعد و برق، در مناطق مستعد با احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید است.

دیگر خبرها

  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در یزد
  • هشدار نارنجی هواشناسی لرستان: در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است