Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمارش معکوس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی به رقم های پایانی نزدیک تر می شود که کرونا همچنان این رویداد سیاسی را زیر سایه سنگین خود دارد. خبرگزاری میزان – ۲۷ روز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی مانده و شیوع بیماری «کرونا»، از بسیاری جهات این رقابت را به بلاتکلیفی بزرگی مبدل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «ریل کلیر پلتیک، سی ان ان و تلگراف»، مهم‌ترین اخبار و تحولات انتخاباتی عبارتند از:   - نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟ جدیدترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نشان دهنده تغییر روندی آشکار هستند. براساس نظرسنجی «امرسون»، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت «پنسیلوانیا»، ایالت محل اقامت خود با اختلاف ۵ درصد از «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات مذکور پیش است. وی براساس‌ سنجی های «سی ان بی سی/ چنج ریسرچ»، «دانشگاه ایست کارولینا»، «یو ان اف»، «مانموث»، «رویترز/ ایپسوز»، «دیترویت نیوز»، «بانگور دیلی نیوز»، «پی پی پی» و «سی ان ان»، از شانس بیشتری برای پیروزی هم درانتخابات سراسری و هم در ایالت‌های «کارولینای شمالی»، «فلوریدا»، «پنسیلوانیا»، «میشیگان»، «ویسکانسین»، «آریزونا»، «مین» و «نیومکزیکو»، برخوردار است.   ترامپ نیز در ایالت «مین» از بایدن پیش افتاده و ۲ نامزد انتخابات در ایالت‌های «کارولینای شمالی» و «فلوریدا» از شرایط برابری برخوردارند.   در مجموع نظرسنجی‌ها ۴۴.۸ درصد افکار عمومی آمریکا خواهان ریاست جمهوری ترامپ و ۴۹.۲ درصد خواهان ریاست جمهوری بایدن هستند.   اما در مورد رضایتمندی از عملکرد کابینه ترامپ نیز نظرسنجی‌ها از نارضایتی ۵۴ درصدی و رضایتمندی ۴۶ درصدی مردم حکایت دارند.   نکته قابل توجه در نظرسنجی‌های انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یک درصدی محبوبیت بایدن و کاهش یک درصدی این شاخص برای ترامپ است. براساس نظرسنجی‌ها بایدن اکنون از ۳.۳ درصد محبوبیت برخوردار است و ترامپ نیز محبوبیتش منفی ۱۳.۲ است.  بیشتر بخوانید:  انتخابات آمریکا؛ پشیمانی بایدن از دلقک خواندن ترامپ  انتخابات آمریکا؛ بایدن خواستار به تعویق افتادن مناظره‌ها شد - ترامپ انتخابات ماه نوامبر را فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا خواند: ترامپ بار دیگر با زیر سوال بردن انتخابات پستی، از انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) به عنوان فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا یاد کرد.   - خارج شدن اطلاعات مربوط به دخالت‌های روسیه از حالت طبقه بندی: ترامپ اطلاعات مربوط به پرونده دخالت‌های روسیه و نیز ایمیل‌های رقیب دموکرات خود در انتخابات ۲۰۱۶ را از حالت طبقه بندی خارج کرد.   - شرایط بایدن برای دومین مناظره با ترامپ: بایدن می‌گوید در صورتی که آزمایش کرونای ترامپ مثبت باشد، وی در دومین مناظره تلویزیونی در ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) شرکت نخواهد کرد.   - مناظره هریس و پنس امشب برگزار می‌شود: نخستین و تنها مناظره «مایک پنس» و «کامالا هریس»، نامزد‌های معاونت ریاست جمهوری آمریکا چهارشنبه شب به وقت آمریکا برگزار می‌شود.   - تقویت گمانه زنی‌ها در مورد تاخیر نتیجه انتخابات: با توجه به رکوردشکنی شمار افراد خواهان رای گیری پستی در آمریکا، گمانه زنی‌ها در مورد تاخیر در زمان اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقویت شده است.   - ایالت‌های تاثیر گذار بر نتیجه انتخابات سال جاری: ایالت‌های کارولینای شمالی، فلوریدا، میشیگان، ویسکانسین و آریزونا در انتخابات سال جاری نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات خواهند داشت. دست بالای ترامپ در این ایالت‌ها در سال ۲۰۱۶ سبب برتری وی بر «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات شده بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری آمریکا انتخابات آمریکا نتیجه انتخابات نظرسنجی ها ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف