Web Analytics Made Easy - Statcounter

" مجتبی  رستمی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از احداث نیروگاه برق دالاهو را پاسخگویی به افزایش سالانه چنددرصدی مصرف برق و همچنین کمک به پایداری، کنترل نوسانات ولتاژ برق استان‌های غرب کشور به خاطر اینکه در انتهای شبکه سرسرای برق قرار دارند و با نوسانات بیشتری مواجهه هستند، اعلام کرد.

او افزود: راه‌اندازی نیروگاه برق دالاهو تاثیر فراوانی بر روند توسعه اقتصادی مناطق غرب کشور و همچنین بحث صادرات برق به کشور عراق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او برق را زیربنایی‌ترین زیرساخت در توسعه اقتصادی دانست و گفت: امروز در هر بخش از زندگی به ویژه معیشت به برق وابستگی شدید وجود دارد و به همین خاطر احداث نیروگاه برق دالاهو نقش موثری در تحول اقتصادی غرب کشور مخصوصا در راه‌اندازی مشترکان صنایع سنگین دارد.

رستمی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی برق دالاهو شامل ۲ واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی در مجموع ۹۱۳مگاوات است، گفت: ۲واحد گاز آن به بهره‌برداری رسیده و واحد ۲۹۳ مگاواتی بخار نیز در حال احداث است که امیدواریم سال آینده افتتاح شود.

وی همچنین بیان داشت: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و حدود ۱۶۰ نفر اشتغال مستقیم ‌و زمینه هزاران فرصت شغلی غیر مستقیم در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم می‌کند.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری شرکت فراب در ۶۰ کیلومتری جاده کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب واقع شده است.

مرحله اول این نیروگاه ۱۹ آذرماه سال ۹۸ با حضور علی لاریجانی رییس وقت مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم ۳۱۰ مگاواتی بخش گاز آن سیزدهم شهریور امسال همزمان با هجدهمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

به گفته «مجتبی قبادی» مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه برای احداث این نیروگاه میزان ۴۰۰ میلیون یورو توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و تمام نکات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور؛ از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام ۲ هزار و ۳۷۲.۵ مگاوات به توان تولید برق شرکت برق منطقه‌ای غرب افزده شده است.

«علی اسدی» افزود: در طول این مدت ظرفیت تولید نصب شده در غرب کشور ۵۰ درصد، تعداد مشترکان ۲۷ درصد، انرژی مصرفی سالیانه مشترکان ۳۰ درصد، پیک بار ۴۰ درصد، تعداد پست‌های انتقال و فوق‌ توزیع ۲۵ درصد و ظرفیت ترانسفورماتورهای انتقال و فوق ‌توزیع ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

شرکت برق منطقه‌ای غرب با ۱۶ نیروگاه ظرفیت تولید حدود چهار هزار مگاوات برق دارد.

شرکت برق منطقه‌ای غرب با پوشش ۷۴ هزار کیلومتر مساحت و جمعیت حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، بیش از ۸۵ هزار و ۷۲۰ کیلومتر شبکه انتقال برق، هزار و ۶۵۰ مشترک دارد که ۲۵ مشترک آن از واحدهای صنعتی سنگین مانند کارخانه سیمان و پتروشیمی است.

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۲ نیروگاه تولید برق بیستون و دالاهو است.

برچسب‌ها انرژی برق شرکت برق منطقه ای کرمانشاه دالاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق شرکت برق منطقه ای کرمانشاه دالاهو انرژی برق شرکت برق منطقه ای کرمانشاه دالاهو اخبار کنکور شرکت برق منطقه ای غرب نیروگاه برق دالاهو سرمایه گذاری غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه