Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه با نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر مرز یک فرصت تاریخی است و منطقه آزاد اینچه برون گلستان ظرفیتی کم نظیر برای اقتصاد ملی و تعمیق روابط فرهنگی با کشور ترکمنستان و کشور‌های حوزه cis است.

او افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون این از نظر کارشناسی و دغدغه ملی حائز اهمیت بوده چراکه تقویت گلستان در واقع تقویت پیمان اوراسیا است که جمهوری اسلامی به آن پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار گلستان گفت: مزیت منطقه آزاد اینچه برون قابل مقایسه با دیگر مناطق آزاد موجود در کشور نیست چرا که این منطقه آزاد می‌تواند هزینه‌های صادرات کالا و خدمات را به کشور‌های آسیای میانه و حوزه cis کاهش دهد و همچنین زمینه ساماندهی سفر‌های خارجی را فراهم کند.

حق شناس با اشاره به حضور ترکمن‌ها و قزاق‌ها در استان گلستان افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون فرصت بی نظیری برای تعمیق روابط با کشور‌های همسایه است چرا که به دلیل مشترکات فرهنگی تمایل فراوانی از سوی این کشور‌ها برای حضور و سرمایه گذاری در گلستان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

او افزود:منطقه آزاد اینچه برون فرصتی برای افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور است و در صورت صدور این مجوز گلستان نه تنها باری را به دولت تحمیل نخواهد کرد بلکه آمادگی لازم در بخش خصوصی جهت تکمیل زیرساخت‌ها وجود دارد.

نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام طی دو روز ظرفیت‌های مختلف استان جهت استقرار منطقه آزاد اینچه برون برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را بررسی کردند و مقرر شد گزارش مشاهدات و جمع بندی‌های خود را به دبیرخانه مجمع ارائه کنند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه آزاد صادرات منطقه آزاد اینچه برون کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند